رئیس اداره حقوقی ثبتی اوقاف قزوین خبر داد:
رئیس اداره حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه با شورا و شهرداری بیدستان گفت:برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادر شده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد میسر نمی شد.
کد خبر: ۶۲۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 20 June 2018

صدور سند مالکیت و رفع تصرف برای ۷۸ درصد از موقوفات

به گزارش تابناک قزوین،مسعود کرمی رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، در جلسه کارگروه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت : وقف از کامل ترین مصادیق صدقه ، نیکوکاری و خیرخواهی است که با تبلیغات وسیع ارزش آن بیش از پیش به مردم معرفی و یادآوری شود.

وی افزود: باید کوشید با معرفی کامل وقف ارزش این فرهنگ را برای مردم تبیین کرد چراکه پرداختن به این فرهنگ و ترویج سنت وقف راهگشای بسیاری از مسائل اقتصادی جامعه است.

کرمی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف یکی از امور خیر و خداپسندانه ای است که همه باید در آن پیشقدم باشند، ادامه داد: این امر نیکو سبب خیر دنیا و آخرت می شود.

رئیس اداره حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: برخی ناهماهنگی‌های گذشته بین متولیان سبب شده بود واسطه‌گری‌ها رشد یافته و زمین‌های از حالت وقف خارج شود.

این مقام مسئول با بیان این که اگر اوقاف املاک خود را ثبت کرده بود میزان موقوفات آن حداقل به دو برابر امروز افزایش می یافت، تصریح کرد: کیسه دوختن از سوی برخی افراد فرصت‌طلب برای املاک تنها مربوط به گذشته نیست و در حال حاضر نیز اگر غفلتی رخ دهد به سرعت و با دور زدن قانون املاک وقفی را از وقف خارج می‌کنند.

وی با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره بقره که درباره‏ مسائل حقوقى و نحوه‏ تنظیم اسناد تجارى است، این آیه را مبنای بسیار خوبی برای کار ثبت اسناد بیان کرد و افزود: در این آیه در مورد ثبت بدهى مدت‌دار بر اثر وام یا معامله، شرایط ابطال آن در مورد افراد سفیه، چگونگی به شاهد گرفتن دو نفر، شاهد گرفتن در خرید و فروش نقدى و موارد دیگر نکات دقیقی بیان شده که قابل تأمل است.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: فضای تعامل و همکاری مناسب سبب شده است اختلاف بین اوقاف و منابع طبیعی حل شود که این مسأله جای قدردانی دارد.

این مقام مسؤول افزود: برای بیش از ۷۸ درصد از موقوفات استان رفع تصرف و سند مالکیت صادر شده است که این اتفاق بدون تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد میسر نمی شد.

وی بیان کرد: تنها راه تثبیت و جلوگیری از تجاوز و تعارض به حدود و ثغور موقوفات استان صدور سند مالکیت حد نگار اینگونه اراضی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار