رئیس پلیس راه خراسان شمالی از آغاز طرح تابستانی پلیس در جاده های استان از امروز پنجشنبه خبر داد و گفت: پلیس راه از تمام توان و ظرفیت برای ارتقای ایمنی جاده های استان استفاده می کند.
کد خبر: ۶۱۹۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 14 June 2018

سرهنگ علیرضا حسین زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در طرح تابستانی امسال عوامل پلیس راه با استفاده از توان و ظرفیت های 6 پاسگاه، ایمنی سفرهای جاده ای استان را رصد می کنند.
وی افزود: در این طرح عوامل پلیس راه با توان 50 دستگاه خودرو در قالب تیم های 2 نفره برای ارتقای ایمنی ترددهای جاده ای مشارکت دارند علاوه بر آن خودروهای انتظامی نیز حاشیه جاده ها مستقر می شود.
وی با تاکید بر اینکه پلیس راه برای تامین ایمنی جاده های استان آمادگی کامل دارد خاطرنشان کرد: برای ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی عوامل امدادی بویژه هلال احمر و اورژانس نیز مشارکت دارند.
رئیس پلیس راه خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن شمار حادثه های واژگونی در جاده ها گفت: خستگی و خواب آلودگی سبب بروز حادثه های واژگونی می شود علاوه بر آن استفاده نکردن از کمربند ایمنی و یا استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی حادثه ها را افزایش می دهد.

* 22گروه راهداری به مسافران تابستانی خدمت می دهند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز گفت: به منظور تامین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، 22 گروه راهداری در سطح جاده های استان به مسافران گذری خدمات رسانی می کنند.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: در طرح تابستانی امسال 250 راهدار مشارکت دارند و بیش از 6 هزار کیلومتر از جاده های استان را زیر پوشش خدمات خود قرار می دهند.
وی افزود: برای تامین و ارتقای ایمنی سفرهای تابستانی، بیش از 230 دستگاه ناوگان راهداری به کار گرفته می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح تابستانی، 21 راهدارخانه در استان برای خدمات رسانی به رانندگان گذری از استان آمادگی دارند.
به گزارش ایرنا طول راه های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در مسیر تردد مسافران شمال کشور به مشهد مقدس قرار دارد که سالانه حجم زیادی از ترددها در محورهای ارتباطی این استان انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار