سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به همراه سرمربی تیم ملی فوتبال اروگوئه با تجربه‌ترین‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهند بود.
کد خبر: ۶۱۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 13 June 2018

کی‌روش و تابارس با تجربه‌ترین سرمربیان جام جهانی

به گزارش تابناک قزوین، جام جهانی ۲۰۱۸ فردا (پنج‌شنبه) با دیدار تیم روسیه و عربستان آغاز می‌شود. واشنگتن تابارس و کارلوس کی‌روش چهارمین تجربه خود را در جام جهانی خواهند داشت. آن‌ها جز سرمربیانی هستند که بارها  حضور در بزرگ‌ترین فستیوال فوتبالی را تجربه کردند. در این میان کارلوس‌ آلبرتو پریرا با ۶ حضور بالاتر از همه قرار دارد. در ادامه‌ به با تجربه‌ترین سرمربیان تاریخ جام جهانی اشاره می‌شود.

پریرا (۶ حضور)

سرمربی برزیلی در جام جهانی ۱۹۸۲ ‌اسپانیا هدایت تیم‌ ‌ملی کویت را بر عهده داشت. او در سال ۱۹۹۰ بر نیمکت امارات نشسته بود. در ادامه‌ توانست با هدایت برزیل قهرمان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا شود. پریرا دوباره سرمربی یک تیم عربی شد و در جام جهانی ۱۹۹۸ هدایت عربستان را بر عهده داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال برزیل بود.

بورا میلوتینوویچ (پنج حضور)

سرمربی صربستانی نخستین تجربه خود را در جام جهانی ۱۹۸۶ با تیم‌ ‌ملی فوتبال مکزیک داشت. میلوتینوویچ چهار سال بعد به عنوان سرمربی کاستاریکا جام جهانی ۹۰ را تجربه کرد. او سپس هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال آمریکا، نیجریه و چین را در جام‌های جهانی ۹۴، ۹۸ و ۲۰۰۲ بر عهده داشت.

هنری میشل (چهار حضور)

سرمربی فرانسوی نخستین تجربه‌اش را با هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۶ مکزیک داشت. او سپس در جام جهانی ۹۸ فرانسه هدایت مراکش را بر عهده گرفت. میشل در جام جهانی ۱۹۹۴ سرمربی کامرون بود و در سال ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی ساحل عاج چهارمین جام جهانی خود را تجربه کرد. او در سال ۲۰۰۲ توانست تونس را راهی جام جهانی کند اما برای مرحله نهایی او بر کنار شد.

واشنگتن تابارس  (چهار حضور)

سرمربی اروگوئه‌ای در جام جهانی ۱۹۹۰ هدایت کشورش را بر عهده داشت. او سپس دوباره با تیم‌ ‌ملی کشورش جام جهانی ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ تجربه کرد و در جام جهانی روسیه حضور خواهد داشت.

کارلوس کی‌روش (چهار حضور)

سرمربی پرتغالی نخستین تجربه‌اش را در جام جهانی با تیم‌ ‌ملی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۲ داشت. او سپس به عنوان سرمربی کشورش جام جهانی ۲۰۱۰ را تجربه کرد. کی‌روش در سال ۲۰۱۴ هدایت تیم‌ ‌ملی ایران را بر عهده داشت و اکنون با این تیم در روسیه مربیگری خواهد کرد.

ماریو زاگالو (سه حضور)

سرمربی برزیلی نخستین تجربه‌اش با تیم‌ ‌ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۷۰ داشت. او سپس با این تیم جام جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ تجربه کرد.

لوییس فیلیپه اسکولاری (سه حضور)

سرمربی برزیلی در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ هدایت سلسائو را در جام جهانی بر عهده داشت. او در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی پرتغال شناخته می‌شد.

گاس هیدینک (سه حضور)

سرمربی هلندی نخستین تجربه خود را با هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش در جام جهانی ۱۹۹۸ داشت. او سپس در جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت تیم‌ ‌ملی کره جنوبی را بر عهده گرفت. آخرین تجربه هیدینک جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود که سرمربی استرالیا  محسوب می‌شد.

یواخیم لوو (سه حضور)

او تنها با تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان سه جام جهانی را تجربه کرده است (۲۰۱۰، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸).

خوسه پکرمن (سه حضور)

سرمربی آرژانتینی در سال ۲۰۰۶ هدایت تیم‌ ‌ملی کشورش را بر عهده داشت و سپس جام جهانی را با تیم‌ ‌ملی کلمبیا در سال ۲۰۱۴ تجربه کرد و با این تیم‌  دوباره در روسیه رقابت خواهد کرد.

ارنان داریو گومس (سه حضور)

گومس ابتدا با تیم‌ ‌ملی فوتبال کلمبیا جام جهانی را تجربه کرد. این اتفاق در سال ۹۸ در فرانسه رخ داد. او سپس هدایت اکوادور را در جام جهانی ۲۰۰۲ بر عهده گرفت و اکنون با پاناما در روسیه رقابت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار