معاون وزیر:
عاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا 2 ماه آینده در همه استان های کشور اجرا و عملیاتی می شود.
کد خبر: ۶۱۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 12 June 2018

طرح ملی الگوی کشت از 2 ماه دیگر اجرا می شود

به گزارش تابناک قزوین،عباس کشاورز روز سه شنبه در بازدید از مزارع گندم و کلزا شهرستان بویین زهرا واقع در جنوب شرقی استان قزوین اظهار کرد: الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود 2 سال و نیم است که تهیه شده و نقشه های پایه آن معین و در حال حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد.


معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی به ارائه راهکارهای کاهش و جلوگیری از کشت محصولات آب بر در طرح الگوی کشت اشاره کرد و گفت: در این راستا کشت صیفی جات باید به گلخانه ها انتقال داده شود تا بامصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم.


کشاورز بیان کرد: کشاورزان باید در اجرای طرح ملی الگوی کشت مشارکت لازم را با دولت داشته باشند چرا که این موضوع به سود آنان است و کار آنها را با صرفه ، پایداری و اطمینان بیشتری همراه می سازد.


این مقام مسئول با بیان اینکه در اراضی کم آب نباید شاهد کشت هندوانه باشیم،افزود: برای تولید این محصول علاوه بر کشت نشایی با استفاده از مالچ آب خیلی کمی مصرف می شود.


به گفته معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، انتظار داریم بخش ترویج و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی این نوع کشت را ترویج دهند چراکه آب بسیار کمتری را مصرف می کند.


امسال در راستای تغییر الگوی کشت برای کاهش 1370 هکتاری کاشت هنداونه و خربزه در استان قزوین نسبت به سال قبل برنامه ریزی شده است.


استان قزوین دارای 489 هزار هکتار زمین با قابلیت انجام فعالیت های کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار