مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مهمترین معضل و چالش محیط زیستی در استان بحران کمبود آب، پایین رفتن سطح سفره‌ های آب زیرزمینی و خشکسالی‌ است.
کد خبر: ۶۱۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 12 June 2018

پایین رفتن سطح سفره‌ های آب زیرزمینی و خشکسالی‌ مهمترین چالش محیط زیستی در قزوین

به گزارش تابناک قزوین ،حسن پسندیده با اعلام این خبر افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت هفته محیط زیست، برنامه‌های مختلفی را به صورت ملی در نظر گرفته و به استان‌ها ابلاغ کرده است.

 وی  اظهار کرد: شعار هفته محیط زیست « حذف آلودگی پلاستیک» است و از آنجایی که پلاستیک ‌‌ها تجزیه ناپذیر هستند و اثرات مخربی بر روی محیط زیست دارند باید توجه جوامع اجتماعی را نسبت به خطرات ناشی از پسماندهای پلاستیکی و آلودگی‌های محیطی جلب کنیم.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین  ادامه داد: برای هفته محیط زیست در سطح استان برنامه‌های متفاوتی پیش بینی شده که می‌ توان به برنامه‌ هایی نظیر نشست با اصحاب رسانه، برگزاری میزگرد تخصصی در حوزه‌ های مختلف محیط زیست با دستگاه‌ های اجرایی، برگزاری تورهای بازدید از مناطق حفاظت شده استان برای علاقمندان به طبیعت، پاکسازی طبیعت، برنامه تبلیغاتی در هفته محیط زیست در سطح شهر و سایت های مجازی ونشست خبری در صدا و سیما اشاره کرد.

 وی با اشاره به حوزه پسماند به عنوان یکی از موضوعات زیست محیطی خاطر نشان کرد: پسماندهای عادی شهرهای استان در سایت محمدآباد تجمیع می ‌شوند و تنها تعداد اندکی از مناطق شهری باقی مانده که در ماه‌ های آینده به صورت یک واحد زیر نظر شهرداری ‌ها پردازش خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار