مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به گردش مالی بیش از 100 میلیارد ریالی گل و گیاه در استان همدان گفت: سال گذشته در استان همدان بیش از 60 میلیارد ریال درآمد ناخالص حاصل از گل و گیاه کسب شده است.
کد خبر: ۶۱۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 09 June 2018

تجارت میلیاردی همدانی‌ها از فروش گل و گیاه

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الله شهبازی با بیان اینکه در این استان 78 هزار متر مربع گل وگیاه زینتی کشت شده است، اظهار کرد: 13 هزار مترمربع گل و گیاه زینتی در گلخانه و 65 هزار مترمربع در فضای باز کشت شده است.

وی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم برای 100 نفر، تصریح کرد: سال گذشته 2 میلیون گل شاخه بریده و 137هزار گلدان انواع گیاهان آپارتمانی در استان همدان تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 3 میلیون و 800 هزار بوته انواع گل فصلی و نشائی و 477 هزار قطعه درخت و درختچه زینتی در استان همدان تولید شده است.

شهبازی افزود: گیاهان آپارتمانی شامل گیاهان برگساره‌ای از جمله سانسوریا، پوتوس و آگلونما، گیاهان آپارتمانی درختچه‌ای از جمله یوکا، نخل و گیاهان گوشتی از گیاهان زینتی تولید شده در استان همدان است.

وی گل همیشه بهار، شب‌بو، اطلسی، آهار، پیچ تلگرافی و جعفری را از گیاهان فصلی تولید شده در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: انواع درختچه‌های خزان‌پذیر مثل چنار، اقاقیا، افرا و انواع درختان همیشه سبز مثل یاس بپهلندی، برگ‌بو، انواع شمشاد و انواع سوزنی برگ‌ها در استان همدان تولید شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد گل‌های شاخه بریده استان به تهران و از آنجا به سایر کشورها صادر می‌شود، اظهار کرد: بیش از 40 درصد گیاهان فصلی-نشائی به استان‌های همجوار صادر می‌شود و مابقی در داخل استان به فروش می‌رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پایان یادآور شد: در سال‌های اخیر به علت افزایش زندگی آپارتمان‌نشینی گرایش مردم استان به استفاده از گل‌های آپارتمانی و فصلی-نشائی بیشتر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار