کد خبر: ۶۱۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹ 04 June 2018

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکترعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در جدیدترین پست اینستاگرامی خود عنوان کرد: مشکل اصلی غرب با ایران حمایت از فلسطین است نه ساخت سلاح هسته ای/انقلاب بزرگترین زلزله سیاسی منطقه بود/فشارهای آمریکا با حمایت از تولید داخل ناکارآمد خواهد بود.

 

 

 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، درباره اهمیت انتخاب دوباره علی لاریجانی به عنوان رییس مجلس دهم به خبرآنلاین گفت: توانایی و قدرت اداره کردن 290 نماینده مجلس بسیار سخت است، آقای لاریجانی تجربه و سابقه اداره مجلس در فضای به شدت چندقطبی را دارد و می تواند جناح‌های داخل مجلس را مدیریت کند.

وی افزود: هر کدام از نمایندگان از یک حوزه انتخابیه با فرهنگ و آداب مخصوص آن منطقه به پارلمان آمده‎اند، ضمن آنکه جزء اقشار مختلف اجتماعی از مهندس، دکتر، معلم و استاد دانشگاه تا کارگر و کارمند هستند. بنابراین همگراکردن همه نمایندگان برای تصمیم گیری گروهی، هنر خاصی می خواهد که فعلا فقط آقای لاریجانی این هنر را دارد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی یادآور شد: فعلا فقط آقای لاریجانی از قدرت رایزنی با مقامات عالی کشور همچون رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه و دولت برخوردار است. در عرصه بین المللی نیز اعتبار و جایگاه او بین نمایندگان منحصر به فرد و فراتر از رئیس مجلس توصیف می شود؛ تا جایی که حتی با روسای جمهور دیگر کشورها نیز ارتباط دارد.

وی با اشاره به نقش مهم علی لاریجانی در تصمیم گیری های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی امنیت ملی افزود: وقتی جمیع جهات را درنظر بگیریم، به این نتیجه می رسیم که علی لاریجانی برای ریاست مجلس دهم اصلح ترین فرد است.

جعفرزاده درباره انتقاد کواکبیان به علی لاریجانی که گفت «او یک تنه می خواهد مجلس را اداره کند در حالیکه باید سخنگوی مجلس باشد نه رئیس» (اینجا)، بیان کرد: مگر خود کواکبیان سخنگوی مجلس است که به آقای لاریجانی گفت «امیدوارم پیام مجلس را گرفته باشید»؟ کواکبیان برای کرسی ریاست کاندیدا شود، ببینیم چند رأی می آورد! معتقدم در انتخابات هیأت رئیسه، کم لطفی هایی شد و رأی مجلس چنین پیامی که کواکبیان می گوید، نداشت.

وی با بیان اینکه لاریجانی در مدیریت فضای مجلس حس مشارکت جویی بیشتری نسبت به دو رقیب دیگر خود دارد، افزود: اداره مجلس بدون استفاده از همه ظرفیت ها غیرممکن است. اشکالی که اتفاقا ما به آقای عارف گرفتیم، همین بود. خودمحوری و تمامیت خواهی در لیست آقای عارف وجود داشت، می خواستند بقیه گروه ها را حذف کنند و خودشان 12 کرسی هیأت رئیسه را داشته باشند. پایداری ها هم همین رویه را داشتند. 

 

 

 

وی در پستی دیگر از حضورش در شورای برنامه ریزی گیلان نوشت.

وی در این نشست که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: در اعتبارات هزینه ای چه مصوب و تخصص یافته در استان گیلان نسبت به میانگین کشوری رشد داشته ایم. 
وی با بیان اینکه گیلان از سهم اعتباری کشور عقب نیست گفت: کل اعتبارات هزینه ای کشور مصوب سال 94 و 95، ۱۴/۶۳ بود که این رقم در گیلان ۲۵/۶۹ مصوب شد.

جعفر زاده اذعان کرد: تملک دارای در سطح ملی رشدش برای مصوب 36 درصد و در گیلان 31درصد بود که تخصیص نرخ کشور منفی یک و در گیلان 11درصد اعتبار تخصیص یافته تملک دارای نسبت به میانگین کشوری بیشتربود. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجموع پرداخت ها در سال 95 ،113 درصد برنامه ها تحقق یافته است، که سال 96، و ۹۲/۳ برنامه ها تحقق یافته است.

وی با اشاره به تهدیدات دشمنان و کاهش فروش نفت در کشور و کاهش درآمد افزود: در این راستا نظام صرفه جوی باید در اعتبارات امسال مورد توجه قرار گیرد. جعفرزاده به کسب و کار گیلان اشاره و اظهار کرد: کسب و کار بستری برای سرمایه گذاری شمرده می شود، در سال گذشته گیلان در بین دیگر استان ها در کسب و کار در 13 فصل رتبه برتر را داشته است.

 

 

 

جعفرزاده همچنین تصاویری از  روند پیشرفت پروژه های عمرانی بخش کوچصفهان و حضورش در نشست شورای برنامه ریزی استان گیلان، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در صفحه شخصی خود با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۷ بودجه خاصی خواهد بود، گفت: با همه چالش‌ها و شرایط کشور بودجه وارد فاز اجرایی شد، اما مجددا شرایط تغییر کرد چرا که عرصه بین‌المللی و خروج آمریکا از برجام و مذاکره با کشورهای اروپایی در خصوص برجام شرایط جدیدی را در کشور ایجاد کرده است. 
وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم مردم از مسؤولان فاصله بگیرند، گفت: نرخ برابری ارز و حجم نقدینگی در جامعه دو فاکتور تاثیرگذار در بودجه است و نظام اجرایی کشور با این دو موضوع روبه‌رو است. 

تاجگردون به درآمدهای مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت:درآمدهای مالیاتی کشور ۱۴۰ هزار میلیارد تومان و درآمدهای نفت ۱۰۰ هزار میلیارد است و بودجه جاری کشور ۲۹۳ میلیارد تومان است، ضمن اینکه تهاتر بدهی‌های دولت که در بودجه ۹۷ دیده شده یکی از اقدامات ارزشمند صورت گرفته است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها در نظر گرفته شد و ۷۵۰ میلیون دلار آن معادل ۲-۳ هزار میلیارد تومان آن نقد در حساب بانک‌ها است اما پولی که از بانک‌ها خارج شده ۱۰۰ میلیارد تومان است که این نوعی خیانت به مردم است. 

وی بیان کرد: البته به قول استاندار نباید پول اشتغال در روستاها را به پسر خاله و پسر عموهایمان بدهیم، این مبلغ برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در نظر گرفته شده است. 

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بانک‌های خصوصی و دولتی اشاره کرد و گفت: بانک‌های خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد دو برابر بانک‌های دولتی پول مردم را جمع کردند اما چقدر از این پول و اعتبار را در خود استان هزینه می‌کنند؟ 

وی عنوان کرد: یک بانک خصوصی ۶۰۰ میلیارد تومان پول مردم را جذب کرده اما شاید ۱۰ درصد این منابع را در استان هزینه کند در حالی که یک بانک دولتی ۱۰۰درصد مبلغ جذب شده را در خود استان هزینه می‌کند. 

تاجگردون بیان کرد: نباید دلمان را به اینکه یک شعب از موسسه‌ای در شهرستانی ایجاد شده و ۵ نفر جذب کار شدند خوش کنیم و بعد با یک جرقه این موسسات ورشکست شود و پول مردم را با خود ببرد که مسؤولان در استان وظیفه دارند اگر چنین موسسه‌ای نتواند منابع مردم را تامین کند به مردم اعلام کنیم که اگر فردی پول خود را در موسسه ای هزینه کرد و پولش رفت حق ندارد جلوی استانداری تجمع کند.

 

 

 

وی در پستی دیگر یادداشت کرد: امروز سر زده رفتم ورزشگاه شهید بشارت. نونهالان در حال تمرین بودم. فضای خیلی خوب و زیبایی بود. تلاش دوستان عزیز ورزشی بخصوص دوست عزیزم صادق خادمی برای رونق این مجموعه عالی بود. ای کاش از همه این مجموعه ساخته شده عالی در سطح دو شهرستان بتوانند به نحو مطلوب استفاده کنند.

روزی که این زمین چمن مصنوعی شد فکر نمیکردم بتوانیم فضایی درست کنیم که این همه نونهال و نوجوان و جوان و حتی پیش کسوت بتوانند استفاده کنند. اینان اینده شهرم هستند.

 

 

 

تاجگردون همچنین با انتشار پست زیر نوشت: عکس بالایی متعلق به آقا پسری بود که در زمان انتخابات مجلس در چند کلیپ و روزنامه بود. خیلی دوست داشتم ببینمش و بدونم کیه و حتی یکی دو بار تو همین پیجم عکسشو گذاشتم. امروز وقتی رفته بودم ورزشگاه هنگام خروجم اومد اهسته گفت من همان نوجوان تو پیجت هستم. خیلی خوشحال شدم دیدمش. امیدوارم بتونم نماینده خوبی برای میهن و آینده اش باشم.

 

 

 

نماینده گچساران در توضیح تصویر زیر نوشت:

امشب افطار و جشن را با دختر خانم های روزه اولی داشتیم. شب بسیار خوبی بود. بخصوص با برنامه اجراء شده توسط روحانی محترم و دوست داشتنی که یک برنامه بسیار خوب و مفرحی با آموزش بهترین برنامه های مذهبی اجراء کردند. نماز باشکوه، افطار ساده ، برنامه مذهبی مفرح زیبنده این روز خوب یعنی میلاد با کرامت کریم اهل بیت بود.

 

 

 

وی همچنین از روند کند پیشرفت ساخت ورزشگاه تختی ابراز ناراحتی کرد.

 

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد واشترینان و رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، تصاویری از حضورش در مراسم یادبود سومین سالروز درگذشت امیر معتمدی فرزند شهید مهندس غلامعلی معتمدی از شهدای هفتم تیر منتشر کرد.

 

 

 

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک و رئیس کمیسیون انرژى مجلس، در اینستاگرام شخصی خود از اقداماتش در حوزه راه آهن اندیمشک خبر داد و مطرح کرد: 

 با بهره برداری از بندر خشک اندیمشک، ظرفیت انتقال بار راه آهن افزایش و بیش از 2 هزار فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می شود

راه آهن اندیمشک دارای ظرفیت و استعداد خاص و تاریخی است و باید به صورت ویژه نسبت به ارزش های این مسیر ریلی توجه داشت

با توجه به نزدیکی اندیمشک به استان های لرستان، ایلام و مرکز کشور و مرزهای بین المللی، توسعه مسیرهای ریلی و احداث بندر خشک اندیمشک ضروری و دارای اولویت است.

بیش از 921 صفحه طرح مطالعاتی بندر خشک اندیمشک تهیه شده و 300 هکتار از اراضی شهرستان برای احداث این طرح اختصاص یافته است.

مدیران استانی و کشور موافقت خود را برای احداث بندر خشک اندیمشک اعلام و با بهره برداری از این طرح بیش از 2 هزار فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می شود.

سرمایه گذار این طرح برای فعالیت و اجرای این طرح آماده است و به زودی شاهد سرعت در اجرا و توسعه خدمات ریلی در شهرستان با اجرای طرح بندر خشک اندیمشک خواهیم بود.

 

 

 

وی در پست هایی دیگر تصاویری از حضورش در  نماز جمعه اندیمشک، حضورش در جلسه محفل انس با قرآن، نشست شورا اداری راه آهن زاگرس، بازدید از محوطه راه آهن زاگرس، افتتاح مرکز مانیتورینگ راه آهن زاگرس، افتتاح موزه راه آهن در اندیمشک و افتتاح مسجد ایستگاه دوکوهه اندیمشک منتشر کرد.

 

 

 

 

 

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی،با انتشار ویدیویی در خصوص خصوص ماجرای اسفناک مدرسه غرب تهران توضیح داد.

 

 

 

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصویری از متن نامه اش به رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص رسیدگی به مشکلات معلمین و نیروهای آزاد مدارس غیر دولتی، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

علی اسدی نماینده مردم شهرستان شهربابک در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از نشست اش با مدیرکل صنعت ومعدن وتجارت، جلسه ی هم اندیشی پیرامون بررسی رونق کارآفرینی و اشتغالزایی و تصاویری از دیدارهای مردمی اخیر خود منتشر کرد.

 

 

 

 

 

پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس، در صفحه خود در اینستاگرام یادداشت کرد: ن سال فعالیت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شد. این بار فشردگی رقابت ها به علت اصرار فراکسیون های سه گانه بر حمایت از نامزدهای مورد نظر خود، قابل پیشبینی بود. در این بین فراکسیون امید با اعتقاد به این اصل که ایفای نقش اثرگذار در میان جریان های سیاسی حاکم بر پارلمان، با کنشگری مستقل و منبعث از تفکرات اصلاح طلبانه معنا پیدا خواهد کرد، برای تمامی 12 جایگاه هیئت رئیسه نامزد اختصاصی خود را معرفی کرد.  اگرچه طی روزها و ماه های گذشته فراکسیون امید به طور متناوب زیر بار توأمانِ نقد و تخریب توسط جریان های سیاسی همسو و رقیب قرار گرفت و باید پذیرفت که برخی از این انتقادات به جا و قابل تأمل است، اما به جرأت میتوان ادعا کرد این بار فراکسیون امید وزن و سهم واقعی خود در مجلس و تغییرات محسوس آن نسبت به 2 سال گذشته را نمایش داد. رقابت نزدیک برای کسب کرسی ریاست، به خوبی نشان دهنده این موضوع بود که فراکسیون امید برای سومین سال فعالیت در مجلس شورای اسلامی نه تنها برنامه‌ی ویژه ای دارد، بلکه در مناسبات درونی مجلس و جذب آراء نمایندگان در همراهی با جریان اصلاح طلب موفق عمل کرده است.  نکته مهم و دلگرم کننده آن است که فراکسیون امید خود نیز به برخی از اشکالات گریبان گیر پی برده و تلاش های جدّی برای رفع نقایص و تمرکز بر اثربخشی بیشتر را آغاز نموده که نتیجه‌ی آن در روزهای آتی و در جریان انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون های تخصصی به شکلی ملموس تر نمایان خواهد شد، ان شا الله.  سمفونی اُمید در مجلس شورای اسلامی از این پس با طراوت و نشاط بیشتری نواخته خواهد شد.

 

 

 

سیدصادق طباطبایی نژاد نماینده مردم شهرستان اردستان درمجلس شوراى اسلامى، تصاویری از حضورش در مراسم سالگرد ۳۶ شهید والا مقام شهر زواره و بازدیدش از بیمارستان شهید بهشتی اردستان، منتشر نمود.

 

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، با انتشار پست زیر نوشت: انا لله و انا الیه راجعون 
برادر گرامی جناب آقای رحمت عزیزی
درگذشت پدر ارجمندتان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت گفته،برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 

 

 

وی همچنین پست زیر را منتشر کرد.

 

 

 

محمد وحدتی نماینده مردم بستان آباد، تیکمه داش و حومه در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از دیدارش با مدیر عامل بانک ملی استان آذربایجان شرقی و  جلسه شورای اداری این استان منتشر کرد.

 

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، تصاویری از بازدیدش از  پروژه بیمارستان تامین اجتماعی کومله، بازدیدش از  پروژه تفریحی وگردشگری سورتمه و تله کابین لنگرود و تصاویری از دیدار های مردمی اخیرش منتشر کرد.

 

 

 

 

 

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم شهرستان های نوشهر چالوس و کلاردشت درمجلس شورای اسلامی،در اینستاگرام شخصی خود تصاویری از مراسم کلنگ زنی پروژه میدان ورودی شهر کلاردشت(منطقه کردیچال) و تصاویری از حضورش در بیمارستان کلاردشت منتشز کرد.

 

 

 

 

 

داود محمدی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک درمجلس،تصاویری از حضورش در ضیافت افطاری شیرخوارگاه حلیمه به اشتراک گذاشت.

 

 

 

سیدحسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، از بازدیدش از مترو تاشکند در جریان سفرش به همراه وزیر راه و شهرسازی به کشور ازبکستان نوشت.

 

 

 

وی همچنین تصاویری از دیدار وزیر راه و شهرسازی و هیأت همراه با معاون اول نخست وزیر ازبکستان به اشتراک گذاشت.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار