بانوی شاعر یزدی به بیان حال و هوای خود در دیدار شب گذشته جمعی از شعرا و اهل ادب با رهبر انقلاب پرداخت.
کد خبر: ۶۱۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 02 June 2018

عالیه محرابی با اشاره به حال و هوای خود در دیدار شب گذشته جمعی از شعرا و اهل ادب با رهبر انقلاب، گفت: همه‌چیز از یکشنبه شروع شد با یک خبر خوب و مسرت‌بخش و دعوتی برای یک حضور؛ آری همه‌چیز از همان یکشنبه زیبا همراه با دل‌شوره‌ای شیرین و دوست‌داشتنی شروع شد.

وی افزود: با شوق دیدار رهبر، دوباره جاده راه افتاد که حتی مسیر یزد تهران جور دیگر بود و دیدار آغاز شد، در حیاط بیت رهبری که موسیقی دل‌انگیز باران، حسی شاعرانه به آن بخشیده بود.

این بانوی شاعر یزدی با اشاره به اتفاقات صورت گرفته در دیدار با رهبر انقلاب، اظهار داشت: این دیدار حضور خلوت انس بود و دوستان همگی جمع بودند؛ اما نهایتاً حضرت ماه وارد شدند و صدای روشن صلوات، فضا را معطر کرد. لبخندشان را بین همه تقسیم کردند و نمازمان را به امام لبخندها اقتدا کردیم.

محرابی بیان داشت: حضور رهبر انقلاب کنار سفره معطر افطار مایه برکت بود و نگاه ایشان شهد حضور؛ از نزدیک ایشان را دیدیم و سلام کردیم و ایشان با روی خوش، برایمان دعا کردند.

این شاعر برجسته یزدی بابیان اینکه بعد از افطار، مراسم شعرخوانی آغاز شد، تصریح کرد: شاعران درجاهایی که طبق کارت‌ها مشخص کرده بودند، مستقر شدند و مراسم شعرخوانی با قرائت قران آغاز شد. علیرضا قزوه مراسم را بعد از قرائت قرآن آغاز کرد و شعرخوانی‌ها شروع شد و نهایتاً نوبت به من رسید.

وی ادامه داد:  پیش از شعرخوانی سلام مردم یزد را خدمت مقام معظم رهبری ابلاغ کردم که ایشان با لبخند و روی خوش سلام دادند و بنده شعری که تقدیم به همسران شهدای مدافع حرم شده بود را تقدیم کردم که خوشبختانه این شعر بسیار مورد تشویق حضرت آقا قرار گرفت؛ چنانچه برخی ابیات با تحسین ایشان همراه شد مخصوصاً بیت آخر.

این بانوی شاعر یزدی خاطرنشان کرد: بعد از پایان شعر، رهبر معظم انقلاب اشاره کردند به موضوع و مضمون تازه شعر و همچنین ایشان تأکید کردند که در حوزه شعر بانوان پرداختن به مضامین خانواده‌های شهدا می‌تواند دستمایه اشعار قرار گیرد و توجه بیشتر در این زمینه را خواستار شدند.

محرابی با تأکید بر اینکه بعد از شعرخوانی‌ها، نکات بسیار ظریف و بسیار حکیمانه ایشان بسیار قابل‌توجه بود، ابراز داشت: این موضوعات نشان از اشراف کامل ایشان به شعر معاصر و ادبیات است؛ چراکه ایشان توجه بیشتر به حوزه سرود و ترانه را خواستار شدند و تولید ترانه‌های فاخر در موضوعات ارزشی را مورد تائید قرار دادند.

این شاعر یزدی در پایان اضافه کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در حفظ عفت کلام در شعر عاشقانه، بسیار نکته جالب و خوبی بود؛ فقط باید گفت که لحظه‌لحظه دیدار حضرت آقا شعر است و شور که در گنجایش واژگان نمی‌گنجد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار