سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:احتمالا ۳ هواپیمای ایرباس تا پایان سال تحویل شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ 01 June 2018

به گزارش «تابناک یزد»، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به قرارداد شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس با شرکت‌های ایرانی، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی بوئینگ پس از خروج آمریکا از برجام زیر بار نرفته و به قرارداد خود پایبند نبوده و قرار نیست هواپیمایی به ایران تحویل دهد.

وی با اشاره به قرارداد شرکت هواپیمایی ایرباس با شرکت‌های ایرانی، افزود: شرکت‌های هواپیمایی داخلی با ایرباس برای خرید 100 هواپیما قرارداد بسته‌اند که ایرباس تاکنون 3 فروند از این هواپیما‌ها را تحویل داده و احتمالا تا پایان سال 3 فروند دیگر نیز به شرکت‌های هواپیمایی تحویل دهد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مذاکرات تیم دیپلماسی با کشور‌های اروپایی قطعا بر قرارداد این شرکت‌ها موثر است و در صورت توافق ایران با کشور‌های اروپایی و پایبندی‌آنها به برجام شرکت‌های ایرباس و ای‌تیآر نیز به توافقات خود پایبند می‌مانند.

بدری تصریح کرد: قرار است پس از سر کشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه با حضور وزیر راه و مسئولان سازمان هواپیمایی آخرین وضعیت قرارداد با این شرکت‌های هواپیمایی بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار