رئیس کل دادگستری قزوین خبر داد :
ئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال 96 با کمک خیرین و توسط ستاد دیه استان با آزادی ۳۰۹ زندانی جرائم غیر عمد، ۱۷۰۰ پرونده در دستگاه قضایی استان مختومه شد.
کد خبر: ۶۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 28 May 2018

آزادی 309 زندانی جرائم غیر عمد در قزوین

 

به گزارش تابناک قزوین،حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان محمدیه اظهار کرد: اولین جشن گلریزان در این شهر رویداد مهمی است که می‌تواند تداوم یابد و به یک سنت حسنه تبدیل شود تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیشتری فراهم شود.


وی افزود: مقدمات انجام کار نیک در کشور مهیا است و انسان‌های خیر با کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده و با کار ارزشمند خود سنتی نیک را در جامعه ثبت می‌کنند.


این مقام قضایی بیان کرد: ثمرات کار نیک در جامعه بسیار زیاد است و موجب تقویت صمیمیت و دوستی‌ها، ترویج نیکی در جامعه، آرامش روانی، ترویج عدالت، کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی و فصل خصومات در جامعه می‌شود.


وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد کم رنگ شدن اخلاقیات در جامعه هستیم که حتی برخی مدیران هم به مسئله اخلاق کمتر توجه می‌کنند که انتظار ما این است از اقدامات انسان دوستانه خیرین و نیکوکاران حمایت شود.


قدرتی با اشاره به جشن گلریزان شهر محمدیه افزود: کمک‌های خیرین برای مجرمان خشن و کسانی که به عمد مرتکب جرم می‌شوند، نیست بلکه برای زندانیان نیازمندی است که بر اثر یک حادثه، غفلت و ناآگاهی دچار مشکل شده‌اند و نیاز مالی آنها را زندانی کرده است لذا به حمایت‌های ما نیاز دارند.


این مقام قضایی اضافه کرد:دستگاه قضایی در کنار کمک‌های خیرین و دولت حمایت‌های خود را نیز انجام داده و با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک‌های بلاعوض، بخشش شکات، به آزادی زندانیان کمک کرده است.


وی یادآور شد:در سال‌های گذشته با کمک خیرین و دولت بیش از ۱۲۰ هزار زندانی در کشور آزاد شدند که اگر این حمایت‌ها نبود صدها هزار خانواده با آسیب‌های اجتماعی روبرو می‌شدند.


به گفته این مقام قضایی، دستگاه قضایی در زمینه آزادی زندانیان راغب است تا مردم را به کمک رسانی تشویق کند که خوشبختانه با مشارکت مردم این کار به خوبی انجام شده است.


قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰۹ زندانی جرائم غیرعمد استان با کمک ۲۸ میلیارد تومانی ستاد دیه آزاد شدند که شاکیان نیز ۱۴ میلیارد تومان از طلب خود گذشت کردند و با دادن تخفیف شرایط آزادی این افراد را فراهم کردند که موجب مختومه شدن یک هزار و 700 پرونده در دستگاه قضایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار