بر اساس آخرین آمار ؛
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: تعداد بازدیدهای تلگرام تا ۲۸ اردیبهشت از حدود ۲.۵ میلیارد به کمتر از یک میلیارد و تعداد کانال های فعال در این پیام رسان از ۵۳۰ هزار به ۲۷۷ هزار کانال رسید.
کد خبر: ۶۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 27 May 2018

به گزارش تابناک قزوین به نقل از مرکز ملی فضای مجازی کشور، عباس آسوشه با بیان اینکه انحصار تلگرام در کشور براساس اعداد و ارقام شکسته شده است، گفت: بعضی ها اصرار دارند که کشور را به قبل برگردانند. ما معتقدیم اتفاقی که افتاد نشان دهنده این است که برگشتی در کار نخواهد بود.

۲۵ میلیون کاربر عضو پیام رسانهای داخلی شدند

وی گفت: در مدت زمان کوتاهی که پیام رسان های داخلی شروع به فعالیت کردند، حدود ۲۵ میلیون کاربر در این پیام رسان ها ثبت نام کرده و بیش از ۹ میلیون و دویست هزار کاربر نیز فعال هستند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: پیام رسان های داخلی به همت متخصصان جوان داخلی در مدت دو ماه به حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال دست یافتند که این کار بسیار شگرفی است، در حالی که تلگرام در دو سال اول به همین تعداد کاربر فعال رسیده بود. بنابراین اگر امکانات لازم در اختیار پیام رسان های داخلی قرار بگیرد می توانند بیش از پیش خود را نشان داده و نیاز مردم کشور را برآورده کنند.

کیفیت سرویسها هنوز قابل قبول نیست

آسوشه با بیان اینکه ۵ سال تمام امکانات کشور در اختیار تلگرام گذاشته شده و اکنون در حدود دو ماه است که این فرصت در اختیار جوانان کشور قرار گرفته است، افزود: البته قبول داریم که کیفیت سرویس ها هنوز آنچنان که مردم انتظار دارند نیست و به پیام رسان های داخلی تاکید کرده‌ایم که باید در جهت رسیدن به کیفیت مورد نظر مردم حرکت کنند.

وی با بیان اینکه مرکز ملی فضای مجازی کشور ارزیابی دقیق تر پیام رسان های داخلی را در مرحله دوم شروع کرده تا مطمئن شویم پیام رسان های داخلی ما قادر به پاسخگویی به بیش از ۵۰-۶۰ میلیون کاربر هستند گفت:خواسته پیام رسان های داخلی این است که روی پای خودشان بایستند و بارها در جلسات اعلام کردند که ۶ ماه به ما فرصت بدهید تا ما مستقل کار کنیم و هیچ حمایتی نه از دولت و نه خارج از آن نخواهیم خواست.

تعداد بازدیدهای تلگرام ۶۰ درصد کاهش یافت

معاون مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: اتفاقی که افتاده نشان می دهد تعداد بازدیدهای تلگرام از آخر فروردین تا ۲۸ اردیبهشت، از حدود ۲.۵ میلیارد بازدید به کمتر از یک میلیارد رسیده که به معنای کاهش ۶۰ درصدی بازدید است. همچنین تعداد کانال های فعال در تلگرام نیز ۵۳۰ هزار بوده که بر اساس آمار و ارقام پژوهشگاه پیام رسان و شبکه های اجتماعی دانشگاه تهران در این بازه دوماهه به کمتر از ۲۷۷ هزار کانال رسیده است.

به گفته وی، تعداد مطالب تولید شده از ۱۰۰ هزار مطلب به کمتر از ۷۵ هزار مطلب تولیدی رسیده که همه این موارد نشان دهنده این است که انحصارشکنی اتفاق افتاده و ما به شرایط قبل بازنخواهیم گشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار