رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین:
رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین یکی از عوامل کاهش آمار طلاق در شهر را استفاده از ظرفیت مشاور خانواده دانست و گفت: ۱۸ واحد مشاوره تحت پوشش مجوز بهزیستی فعال است.
کد خبر: ۶۱۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 27 May 2018

کاهش 17 درصدی آمار طلاق در قزوین

به گزارش تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ حسین کثیرلو رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قزوین اظهار کرد: میانگین ورودی پرونده‌های حقوقی، کیفری و خانواده به مراجع قضایی هرساله در سطح کشور حدود 15 درصد افزایش دارد.

وی افزود: در استان قزوین به‌ویژه شهر قزوین آمار به‌دست‌آمده از مقایسه پرونده‌های طلاق، در سال 95 و 96 کاهش چشم‌گیر 17 درصدی را داشته است.

کثیرلو عوامل کاهش این آمار را نهایت استفاده از ظرفیت واحدهای مشاوره خانواده در قزوین دانست و گفت: 18 واحد مشاوره تحت پوشش مجوز بهزیستی قرار دارد، مراجعینی که اختلافات خانوادگی دارند به این واحدها ارجاع داده می‌شوند تا حد امکان سازش بین آن‌ها صورت گیرد و به‌نوعی غربالی در این مرحله انجام شود.

رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین افزود: اگر مراجعان موفق به سازش نشدند، نامه‌ای از واحد مشاوره گرفته و به دادگستری منتقل می‌شوند.

وی عامل مهم دیگر را استقرار شعبه دیگر از شورای حل اختلاف در دادگاه دانست و گفت: این شورا از سه عضو تشکیل می‌شود که یکی از این سه عضو روحانی است، این افراد با دلسوزی تلاش می‌کنند تعدادی از پرونده‌های خانوادگی را حل، طرفین را منصرف کرده و به سازش تشویق کنند اگر موفق نشدند پرونده مراجعان به دادگاه ارجاع داده می‌شود.

رئیس‌کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب قزوین در پایان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در زمینه اخطار افزایش طلاق توافقی، عنوان کرد: آموزش‌های همه‌جانبه برای قضات و کارمندان دادگستری اعمال‌شده که کادر نیز سعی و تلاش خود را انجام دهند که جدایی کمتر صورت گیرد و منجر به طلاق نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار