در پی سرمای بهاره و خسارت چشمگیر به باغات ۱۷ استان کشور، اتحادیه باغداران طی نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس مجلس خواستار حمایت دولت و مجلس ازتولیدکنندگان شد.
کد خبر: ۶۱۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 27 May 2018

به گزارش تابناک قزوین،در پی سرمازدگی بهاره و خسارت گسترده ای که به باغات ۱۷ استان کشور وارد شده است، اتحادیه سراسری باغداران کشور در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان شد.

در بخشی از متن نامه اتحادیه باغداران به حسن روحانی، رئیس جمهور آمده است: همانطور که مستحضرید سرمای بهاره در سال جاری باغات کشور را دچار خسارت سنگین و جبران ناپذیری نموده است، با توجه به گزارشات دریافتی از استانداران، مدیران تشکل های باغبانی در سطح کشور، مسئولین ذیربط کشاورزی در استان ها و صندوق بیمه محصولات کشاورزی بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه برآورد گردیده و به وزیر جهاد کشاورزی منعکس شده است.

لذا از دولت تدبیر و امید انتظار می رود در اجرای سیاست های محرومیت زدایی و با عنایت به فرامین مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات داخلی دستور فرمایید به نحو مقتضی موضوع در هیئت وزیران طرح و اقدام لازم در کمک به خسارت دیدگان صورت گیرد.

براساس این گزارش طبق اعلام، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، امسال  بیش از ۶۷۸ هزار هکتار از محصولات باغی دچار سرمازدگی شدند، بیش از سه میلیون تن از محصولات سردسیری دچار سرمازدگی شدند و ارزش آن تقریبا بیش از ۸۱ هزار میلیارد ریال است.

همچنین محمد علی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  حداکثر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد این باغات بیمه بوده‌اند، خواستار تقویت بیمه کشاورزی در این بخش شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار