مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت : در سال گذشته بیش از ۲۴ هزار تن تخم مرغ در مرغداری های این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است .
کد خبر: ۶۱۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 26 May 2018

به گزارش تابناک قزوین،بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود: این شهرستان  دارای ۱۷ واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت اسمی ۵۲۱۱۰۰۰ قطعه مرغ تخمگذار در هر دوره ۶۴ هفته ای می باشد  که  بیش از ۷۰ درصد ظرفیت استان و حدود ۶ درصد ظرفیت کل کشور را شامل می شود.

به گفته وی،  این واحدهای مرغداری پتانسیل  تولید حدود ۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال را دارند.

لطفی بیان کرد: متاسفانه بدنبال بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم سال گذشته که منجر به حذف برخی از گله های مرغ تخمگذار و  خارج شدن از چرخه تولید شد ؛ تولید تخم مرغ نسبت به سال قبل از آن بیش از۵۰ درصد کاهش داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به آغاز فعالیت مجدد این واحدهای مرغ تخمگذار از اوایل سال جاری با رعایت ضوابط بهداشتی و هماهنگی با سازمان دامپزشکی گفت: در صورت کنترل بیماری آنفلوانزای پرندگان، از خرداد ماه امسال شرایط تولید پایدار خواهد شد و این واحدها دوباره با ظرفیت کامل به چرخه تولید تخم مرغ باز خواهند گشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به مدیریت پرورش خوب، تامین نهاده های با کیفیت و نظارت بهداشتی مناسب در مزارع این شهرستان ، شرایط مطلوبی برای تولید تخم مرغ با کیفیت فراهم شده و تخم مرغ های تولیدی دارای کیفیت مطلوبی می باشد و از سلامت لازم برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار