تابناک قزوین گزارش می دهد:
پایه گذار طرح آزادی های یواشکی مسیح علی نژاد بود که به دستور روسای معاندش زنان ایرانی را تشویق می کرد تا در برخی از محیط های شهری حجابشان را بردارند و عکس بگیرند و برای او بفرستند.
کد خبر: ۶۱۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 26 May 2018

به گزارش تابناک قزوین، صحیح است که هر جوان باید همراه با مقتضیات زمان خویش لباس پوشیده و در جامعه ظاهر شود اما این روزها شاهد پوششی در جامعه هستیم که درخور فرهنگ ایرانی- اسلامی نیست، شاید علت آن به اتفاقات چندی پیش باز می گردد که دختر خیابان انقلاب را وا داشت تا روسری خود را به نشانه اعتراض از سر خویش بر دارد و بقیه دختران به لحاظ  الگو گیری از این واکنش، این روزها در  اتومبیل ها، ترافیک، مترو و هر جایی که خبری از حضور، گشت ارشاد نباشد با ظاهری بر خلافی عرف جامعه به نمایش در می آیند.

 پایه گذار طرح آزادی های یواشکی مسیح علی نژاد بود که به دستور روسای معاندش زنان ایرانی را تشویق می کرد تا در برخی از محیط های شهری حجابشان را بردارند و عکس بگیرند و برای او بفرستند.

 علی نژاد از این راه فقط اقامت خود را در خارج از کشور تمدید می کرد و برای روسای منافقش خوش رقصی، اما برخی هم از همین راه آلوده شده و با انتشار تصاویر بی حجاب خود موجبات سوء استفاده های بعدی را فراهم آوردند تا جایی که با رو شدن دست مسیح علی نژاد این طرح منافقانه شکست خورد.

عاقبت شوم این حوادث ، پوشش نامتعارفی است که در شهر و روستاها عادی جلوه پیدا کرده است و مسئله پوشش اسلامی هر روز بیشتر از دیروز، در بین جوانان کمرنگ تر نمایان می شود.

این مسئله که یکی از مسائل مهم جامعه امروز است به میزان توجه خانواده، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی بیشتر از پیش نیازمند است تا بتواند به جوانان کمک کند که راه را از بیراهه تشخیص دهند.

در" ولنگاری هنجاری" مردان وزنان باهم مقصرند

معصومه مرادیان  مدیر کل امور بانوانان استانداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار می کند: مسئله حجاب و عفاف یکی از مسائل اهم جامعه امروزی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد از سوی دیگر،هر آن چیزی که بدون اجرای زیر ساختهای فرهنگی در جامعه انجام پذیرد نمی تواند موفق عمل کند به همین دلیل می بایست در ابتدا با رویکرد فرهنگی زمینه عفاف و حجاب را در جامعه فراهم آورد.

به گفته او، همیشه مسئله عفاف و حجاب از سوی معلمان، طلاب جامعه و حوزه های علیمه صورت گرفته است ،به همین دلیل نتوانسته آن طور که باید،مسائل فرهنگی را برای جوانان دلچسب قرار دهد.

مرادیان تصریح می کند: زمانی که مسئله عفاف و حجاب و پیروی از قوانین اسلامی در مدارس به جای بازگویی از زبان دبیران دینی و پرورشی از طرف ، دبیران ریاضی  گفته شود برای دانش آموزان جذاب تر خواهد بود به بیان دیگر، برای اینکه در جامعه یک مسئله فرهنگی بتواند شکل گرفته و نهادینه شود باید همه اقشار جامعه در این امر سهیم باشند.

مرادیان می گوید: راهبرد زور و اجبار همیشه راه حل درست و منطقی نبوده و نیست ،به همین دلیل بوده است که در صدر اسلام، برای ورود به هر مسئله ای از راه رفعت و مهربانی وارد می شدند، دراین مبحث می توان به جای استفاده از نیروی قهرایی گشت ارشاد از راه فرهنگسازی بر این معضل اجتماعی فائق آمد.

حجاب یک مسئله کاملا فرهنگی است

مرادیان با اشاره به اتفاقات اخیر جامعه توضیح داد: دختر خیابانی که در خیابان انقلاب روسری خود را از سر بیرون آورد نمادی از  از اعتراضات فرهنگی را به نمایش گذاشت که عده ای  با دنباله روی  از وی، شروع به پوشش های نا متعارفی در سطح و مرکز شهر خویش کردند.

به گفته او،پوشش های نا متعارف زنان دلایل مختلفی دارد که ممکن است یکی از آن ها، به نمایش گذاشتن خودشان و دیگری به نوعی اعتراض به اتفاقات اخیر باشد، در هر صورت باید به موضوع حجاب که کاملا یک مسئله فرهنگی است، فرهنگی نگاه شود.

مرادیان با تاکید براینکه در این معضل اجتماعی، خانواده ، مهدهای کودک، آموزش و پرورش و در آخر همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی مسئول هستند افزود: حتی کانون پرورش فکری نوجوانان می تواند با یک نمایشنامه کودکانه موضوع حجاب را در کودکان نهادینه کند و ارگان های دیگر هم می توانند، همراه با نهادهای فرهنگی و آموزشی این مسئله را در اجتماع به شکل خزنده تسری دهند.

مسئله حجاب فقط مختص زنان نیست

مدیر کل امور بانوانان تصریح می کند: ما نباید همیشه انگشت اتهام خود را فقط به سوی زنانی که دچار ولنگاری هنجاری هستند ببریم، چرا که هستند مردانی که به زنان با چشم ناپاک نگاه  می کنند به بیان ساده تر،مسئله حجاب فقط مختص زنان نبوده و نیست.

وی ادامه می دهد: آیا تا به حال انگشت اتهام به سوی پسرانی رفته است که خیابان خیام قزوین را نا امن کرده اند؟؟ چرا در هیچ بیلبوردی راجع به نگاه ناپاک مردان صحبت نشده است یا هیچ گشت ارشادی پسری که برای دختری ناهنجاری ایجاد کرده است را متهم نکرده است.

دختران قربانی عدم ایجاد زیر ساخت های فرهنگی جامعه

به گفته او، برخی دختران، قربانی عدم ایجاد زیر ساخت های فرهنگی برای پذیرش حجاب هستند، به همین دلیل باید مردان در کنار زنان، آموزش های لازم فرهنگی و تربیتی را ببینند تا جامعه کمتر دچار آسیب های اجتماعی شود.

پوشش متعارف در همه کشورهای جهان رعایت می شود

همچنین افسانه جبرئیلی که یک طراح لباس است معتقد است ؛باید جوانان لباسی شیک، مناسب و با سلیقه بپوشند که با عرف اجتماعی همراه باشد به همین دلیل است که درسراسر جهان، نوع پوشش نه تنها  بر اساس عرف کاملا تعریف شده است، بلکه باید هم رعایت شود.

این طراح لباس می گوید: برای نمونه در موزه واتیکان نوع پوشش را مشخص کرده بودند تا هر فرد با پوشش مشخص این فضا، وارد محوطه  شود و اگر کسی به هر دلیلی، آن پوشش را رعایت نمی کرد یک کاور مخصوص روی شانه آن فرد، قرار می دادند تا با احترام به آن مکان ،همانند بقیه به محل وارد شود.

به گفته او، در ایران الگوهای مناسبی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها ، جوانان را به سمت پوشش مناسب هدایت کرد .

جبرئیلی توضیح داد: مشکل جامعه امروزی این است که جوانان راه خود را گم کرده اند، در صورتی که باید تعمق کرده و برای خود، خانواده و جامعه خویش  ارزش بیشتری قائل شوند تا دشمنان ایران و اسلام در این باره دچار سوء تفاهم نشوند.

جبرئیلی با اشاره به طراحان لباس گفت: طراحان لباس به عنوان یک هنرمند باید آزاد باشند چرا که در زمان آزادی است که می توانند خلاقیت خویش را به نمایش بگذارند ضمن اینکه صنعتگران در کنار طراحان می توانند هم به لحاظ  اقتصادی به کشور کمک  کرده و دیگر اینکه  لباسی در خور شان و منزلت یک ایرانی را به جامعه عرضه کنند تا به آسانی فرهنگ غنی کشورمان، دستخوش برخی نا ملایمتی ها نشود.

توجه به تاریخ هویت ملی، به طراحان لباس کمک می کند

وی ادامه می دهد: پوشش های مختلف سراسر کشور دارای ارزش و هویت ملی است که می تواند به متولیان فرهنگی حجاب، هزارن ایده جدید و تازه دهد تا آنان لباس هایی را به جامعه عرضه کنند که حاصل جایگاه ملی کشورمان است.

به گفته وی، جنس پارچه، دوام پارچه، فرهنگسازی و توجه به تاریخ هویت ایران از عناصر کلیدی است که به مبحث عفاف و حجاب می تواند کمک جدی کند.

 به گزارش تابناک قزوین،بی حجابی زنان و دختران جامعه ما ریشه در برخی عوامل دارد که هر کدام از آنها را می بایست در بررسی های دقیق و کارشناسانه مورد ارزیابی قرار داد و ریشه های آن را با تحقیق علمی و راهکارهای موثر خشکاند.

تهاجم فرهنگی، کمبود های عاطفی، عدم تربیت صحیح خانوادگی، عقده های روحی روانی، عدم آموزش صحیح، عدم برنامه ریزی صحیح، ضعف دستگاه های فرهنگی، نا کارآمدی روش ها، بی توجهی  و عدم احساس مسئولیت مسئولین، ضعف اعتقادی و بسیاری موارد دیگر که در این جا مجال گفتن نیست از عوامل مهم جریان پوشش های نا متعارف در استان و کشور ماست.

امید است ، مسئولان در کنار خانواده ها، موارد فوق را مورد اهمیت قرار دهند تا جوانان کمتر دچار معضلات اجتماعی شوند.

 

 

 گزارش از مهسا مهرسام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
هر چه زمان میگذرد شعور اجتماعی جامعه بالاتر میرد و ....
پیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
این بوزینه حقوق های میلیاردی میگیره تا زنان و دختران ایران رو هم مثل آمریکایی ها بی بندبار بکنه.

همه زیبایی زن به لطافت روحشه. این رو هم قبول ندارم که آزادی باید باشه تو زمینه پوشش چون فساد مثل بیماری واگیر داره میمونه و اگر در جامعه ای پراکنده بشه مثل ویروس همه رو آلوده میکنه. ما ویروس ها نباید آزادی ایجاد فساد بدیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
نه که الان مسائلی چون اختلاس و دزدی و کلاهبرداری و رشوه و زمین خواری و............. خیلی چیزای دیگه حل شده، حتماً باید دنبال یان یه قلم باشیم!!! به هر حال اینم جزئی از فرهنگ ماست چه بسا که ما در فرهنگ هم مسائلی چون دروغ و کلک و توهین و ریاکاری و ......... همه رو حل کردیم و فقط این یک خار بر بدنه بوته گل و دسته گل مون زیادیست.

التماس دعا حاجی
محمد
|
United Kingdom
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
بخش نظر را باز کنید تا بدانید چقدر ذلیل و عقب افتاده شدید مردم از شما خیلی جلوترند واین زنگ خطر بزرگی برای سرنگونی هسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
وقتی دزدی و دروغ فرهنگ رایج کشور میشه هیچ کس هم ااراده ای برای مقابله با این مصیبت نداره چه توقعی دارید
دزدی و دروغ خوبه ولی بی حجابی بد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
مشکل اصلی جامعه ایرانی صداقت و اعتماد ملی است که متاسفانه خریداری ندارد وگرنه امثال مسیح علی نژاد که هیچ حتی دولت های قدتمند جهان هم توانایی تعیین نحوه پوشش و زندگی برای هیچ ملتی رانخواهند داشت تا زمانی که مردم حکومت را از خود ندانند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
رقبت زنان در همسایه خودمان ترکیه به حجاب بیشتر از ایران است چرا؟ چو ن متولیان دین و فرهنگ در کشور ما اعتماد را از مردم به واسطه عملکرد گرفته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار