معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: به شهرداری هایی که طرح دولتی را انجام دهند از طریق واگذاری معادن مساعدت می شود.
کد خبر: ۶۱۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸ 26 May 2018

به گزارش تابناک قزوین،علی فرخزاد در نشست شورای معادن استان قزوین که با حضور مهندس سید حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در سخنانی افزود: بسیاری از طرح ها مانند کمربندی اقبالیه و قزوین که توسط شهرداری ها انجام می شود در اصل باید توسط دولت انجام شود.


وی اضافه کرد: به دلیل کمبود اعتبار اجرای این گونه پروژه ها توسط شهرداری ها انجام می شود که به همین دلیل تصمیم گرفته شد در مقابل با اعطای مجوز برداشت از معادن شن و ماسه رودخانه ای، عمومی و انفال به شهرداری ها کمک شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اختیارات شورای معادن استان،افزود: از اواسط سال گذشته اختیارات شورای عالی معادن کشور به شورای معادن استان واگذار شد که در خصوص پرداخت حقوق دولتی توسط معادن،مسائل زیست محیطی معادن و برداشت های بی رویه تصمیم گیری می کند.


فرخزاد ادامه داد: باید حق بهره برداری از معادن رودخانه ای تنها به نهادهای دولتی و شهرداری ها به منظور اجرای طرح های دولتی واگذار شود و بهره برداری از معادن کوهی نیز در دستور کار قرار گیرد.


مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: قانون جدید در خصوص منع و کاهش بهره برداری از منابع رودخانه ای از سوی دبیر شورای معادن کشور ابلاغ شده است و شهرداری های استان از قبل تقاضاهایی برای برداشت از این منابع داشته اند.


پیمان پیرمرادی افزود :باید به درخواست های شهرداری های کوچک نیز در این زمینه رسیدگی کرد تا نیاز آنها در زمینه تامین منابع برای پروژه های دولتی و عمومی برآورده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار