امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز گفت: اخیراً زمزمه‌هایی از گوشه و کنار دنیا از سوی اروپا شنیده می‌شود که یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند در حالی که بدیهی بود اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند و اینکه فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیالبافی است.
کد خبر: ۶۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 25 May 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به خیال‌بافی‌های اخیر آمریکا در خصوص ایران اظهار کرد: نخست‌وزیر آمریکا که اخیرا از کسوت جاسوسی به وزارت رسیده، ادعا کرده که اگر ایران ۱۲ شرط را رعایت کندف تحریم‌ها علیه کشور برداشته می‌شود که همه این ۱۲ شرط همان خواسته‌های قبلی زمان جورج بوش است.

وی افزود: با وجود گذشت حدود دو دهه از دوران جورج بوش پسر ولی همچنان در آمریکا ۲۰۱۸ همان خواسته‌ها مطرح می‌شود در حالیکه شرایط فرق کرده و بیداری اسلامی فراگیر شده به طوریکه داعش، جنگ‌های نیابتی و سایر توطئه‌ها با شکست روبه‌رو شده و محور مقاومت در حال پیشرفت است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که تاثیرگذاری اسلام در ممالک اسلامی رو به رشد است؛ از این‌رو باید وزیر تاره‌کار آمریکا بداند که این خیال‌بافی قبلاً هم علیه ایران وجود داشت ولی نتیجه این خیال‌بافی ایران امروز شد، البته این را هم بداند که خیال‌بافی‌های آمریکا نسبت به ایران هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

وی با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه دو روز پیش در دیدار با مسوولان نظام گفت: ایشان مسائل بسیار مهمی در رابطه با برجام مطرح کرده و فرمودند برای تصمیم‌گیری به ادامه برجام بدون آمریکا، باید اروپا تضمین‌هایی را بدهد در حالی که اخیراً زمزمه‌هایی از گوشه و کنار اروپا شنیده می‌شود که یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند در حالی که بدیهی بود اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند و اینکه فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی است ولی متاسفانه برخی زمزمه‌ها در کشور شنیده می‌شود که به توافق با اروپا همچنان امیدوار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید به اینکه رهبر فرزانه انقلاب موضع صریح و آشکار و بدون ابهام خود نسبت به برجام را مطرح کردند، توضیح داد: ایشان با طرح شروط در برجام ،وظیفه و تکلیف همه را روشن کردند به این مضمون که اگر اروپایی‌ها این شرایط را قبول کنند، مذاکره ادامه خواهد یافت.

وی افزود: جبران بدعهدی سابق و اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا با یک قطعنامه، عدم طرح مباحث حاشیه‌ای مثل قدرت موشکی و نظامی ایران، مقابله با تحریم جمهوری اسلامی با تضمین فروش نفت و تجارت با ایران از سوی بانک‌های اروپایی و طرح هر موضع دیگر یا عدم توجه به این شرایط در واقع ادامه کار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.

سرنوشت کشور به برجام گره نخورده است

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر همه کارگزاران، مسوولان و مردم محکم و استوار پای منافع ملی نظام بایستند، پیروزی نتیجه مذاکرات خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تبریز اذعان داشت: قطعاً باز هم آمریکا و صهیونیست در اعمال فشار به ایران شکست خواهند خورد و تردیدی نیست که سرنوشت کشور به برجام گره نخورده و جوسازی و تبلیغات دشمن نتیجه‌ای برای آنها در برنخواهد داشت.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته نیز ابراز کرد: سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر بود، همانطور که دنیا می‌داند برای نظام جمهوری اسلامی ایران، جنگ فیزیکی دور از ذهن است ولی جهاد کبیر لازم است به این معنی که تبعیت نکردن از دشمن در هر مرحله جهاد کبیر است.

وی خطاب به جوانان مبنی بر اینکه آینده این کشور از آن شماست، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب خرمشهرهایی در پیس داریم که شاید میدان جنگ نباشد اما هوشیاری همه را می‌طلبد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نشان داد که با وحدت و تبعیت از فرمانده معظم کل قوا می‌توان پیروز شد.

وی، رحلت خدیجه کبری(س) در دهم رمضان را از دیگر مناسبت‌های هفته اعلام کرد و گفت: این بانوی بزرگ اولین شخصی بودند که به دعوت پیامبر اکرم(ص) را لبیک گفته و تا آخر عمر عاشقانه و عارفانه پایبند این لبیک بودند البته این بانو تاثیر بسیار زیادی در زندگی حضرت رسول اکرم و شروع رسالت ایشان داشتند.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به رحلت روحانی نستوه و مجاهد، آیت‌الله حسنی،ادامه داد: ایشان یکی از یاران رهبر معظم انقلاب و امام راحل بودند که در قبل و بعد از انقلاب نقش پررنگی داشتند.

وی افزود: او فردی بود که به امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای داشتند و البته مردم ارومیه نیز به نحو احسن او را تشییع کردند و جا دارد به حضور پرشکوه مردم آذربایجان‌غربی و ارومیه آفرین گفت.

آل‌هاشم در ادامه سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی را در هفتم خرداد یادآور شد و گفت: هفتم خردادماه سال ۵۸ اولین جلسه تشکیل شد و البته نقش مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری بلاتردید است.

مسوولان به فکر معیشت مردم باشند

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس باید قانون‌هایی را وضع کنند که به نفع مردم بی‌بضاعت باشد و البته به فکر اشتغال و معیشت مردم هم باید باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار روزانه و مردمی خود با جوانان بعد از نماز ظهر تصریح کرد: جوانان زیادی با مدارک عالی دانشگاهی به من مراجعه می‌کند که بیکار هستند از این‌رو مسوولان، شرکت‌ها، کارآفرینان، کارخانه‌دارها، مدیرکل ادارات تا جایی برایشان مقدور است در جذب جوانان همت کنند و البته نقش نمایندگان بسیار مهم تر است.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید به رعایت و استفاده صحیح از آب نیز گفت: نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش بارندگی در استان داریم و جزو استان‌های برتر در این زمینه هستیم ولی در این رابطه باید مدیریت لازم را داشته باشیم زیرا خشکسالی در سطح کشور نشان می‌دهد که برای جبران آب و احیای دریاچه ارومیه صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری و لازم است.

جمهوری آذربایجان زندانیان اسلام‌گرا را هرچه زودتر آزاد کند

وی با اشاره به اینکه اخیرا الهام علی‌اوف قول آزادی ۶۳۰ زندانی در جمهوری آذربایجان را داده که سهم زندانیان اسلام‌گرا فقط ۱۰ نفر بود،اظهار داشت: بنده از رئیس‌جمهور آذربایجان می‌خواهم به احترام ماه مبارک رمضان، زمینه آزادی زندانیان اسلام‌گرا که چندین روحانی در بین آنهاست را فراهم سازد.

وی با تاکید به اینکه هفته نیکوکاری و ایتام را پیش‌رو داریم، افزود: در دیدار با خیران، اعلام آمادگی کردند تا در جشن بزرگ گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد تلاش کنند.

آل‌هاشم با اشاره به صندوق کمیته امداد و مستمندان برای رسیدگی به وضعیت فقرا گفت: امیدواریم مردم نیز همراه آنها شده و انفاق کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه البته انفاق فقط به مال نیست بلکه از طریق اهدای عضو نیز می‌تواند باشد، گفت: اخیراً همه شاهد پیوند اعضا مخصوصا کبد در تبریز هستند که می‌تواند تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار