مدیر کل میراث فرهنگی قزوین خبر داد:
مدیر کل میراث فرهنگی قزوین گفت :به دنبال اجرای پروژه مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه در تیر ماه ۹۶، مرحله جدید بام‌سازی این بنای تاریخی به همت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 24 May 2018

محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین  در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین اظهار کرد: پروژه مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین در تیر ماه سال گذشته تحت نظارت مرمتگران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین انجام و اقدامات مرمتی چون بام‌سازی بنا شامل برداشت عایق رطوبتی فرسوده و ایزولاسیون بام به متراژ ۱۷۰ متر مربع، برداشت خاک بام به متراژ ۳۰۰ متر مکعب، استحکام بخشی طاق‎ها، حفظ و تثبیت آثار موجود و غربالگری قسمت‌هایی از خاک بام صورت گرفت.

حضرتی با اشاره به آغاز مرحله جدید ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی افزود:  ادامه طرح مرمت و ساماندهی بام راسته قیصریه به متراژ ۳۰۰ متر مربع از اواسط اردیبهشت ماه جاری در دستور کار مرمتگران این سازمان قرار گرفت و اقدامات مرمتی چون بام‌سازی مجدد، سبک سازی بام، خندان کردن طاق‎‎ها، استحکام بخشی و اجرای کانال‌کشی تحت نظارت کارشناسی مهندس برجعلی زاده با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام است.

گفتنی است، راسته قیصریه یکی از بخش‌های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشکوه است که از معماری زیبا و اصیل برخوردار است. راسته قیصریه که اکنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق‌های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می‌باشد که در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق کوچکی متصل می‌شود .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
جناب آقای حضرتی
میراث فرهنگی وگردشگری برای توسعه فرودگاه قزوین وتبدیل آن به مسافربری چه اقدامی کرده است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار