مدیرکل انتقال خون استان خبر داد:
مدیرکل انتقال خون استان قزوین، از اهدای بیش از ۶ هزار واحد خون در 2 ماه نخست امسال توسط مردم نوع دوست استان قزوین خبرداد.
کد خبر: ۶۱۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 24 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،محمدحسین برادران از اهدای بیش از ۶ هزار واحد خون در ۲ ماه نخست امسال خبرداد و اظهار کرد: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴و نیم درصد کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اظهار کرد: سهم اهدا کنندگان مستمر از این میزان ۴هزار و ۳۸۱نفر است و تعداد بانوان اهدا کننده خون هم ۳۰۴ نفر بوده اند.

این مسئول افزود: در این مدت ۳هزار و ۷۰۲واحد خون به بیمارستان‌های استان و ۲هزار و ۴۸۷واحد خون به سایر استان‌ها ارسال شده است.

برادران با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی آمار مراجعه کنندگان اهدای خون در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ گفت: سال گذشته بیش از ۳۸ هزار نفر از مردم قزوین خون اهدا کردند.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضی از بیماران مانند تالاسمی و دیالیزی‌ها مصرف خون مداوم دارند به همین منظور از مردم استان درخواست می‌شود که در این ایام اهدای خون را فراموش نکنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رفاه حال روزه داران در مرکزخونگیری قزوین هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ دقیقه و ساعت ۲۱ تا یک بامداد خونگیری انجام می‌شود.

به گفته براردران، مرکز خونگیری تاکستان هم از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ دقیقه پذیرای اهدا کنندگان خون است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار