معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت:ترویج حقوق شهروندی در جامعه بدون حساسیت و حضور جدی مدیران در جلسات،عملی نمی شود.
کد خبر: ۶۱۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 24 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،علیرضا آشناگر در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مربوط برگزار شد، افزود: با توجه به افزایش و تراکم مناطق حاشیه نشین، در حوزه اجتماعی و فرهنگی به طور طبیعی نیز شاهد مسایل پیچیده و متنوع تری هستیم.

 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه در مناطق حاشیه نشین هیچ برنامه فرهنگی مناسبی اجرا نشده، گفت: اجرا و گسترش چنین فعالیت هایی باید از سوی دستگاه های ذیربط جدی تر گرفته شود.


وی اضافه کرد: برخی شهرداری ها گرچه با افزایش نسبی اعتبارات خود در حوزه فرهنگی و اجتماعی روبرو هستند اما کمتر از سه درصد در نظر گرفته شده برای این موضوع را نیز به مسایل موجود در این حوزه تخصیص می دهند.
آشناگر در ادامه با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و نمایندگان در نشست های این ستاد، اضافه کرد: نخستین پایه برای اجرای برنامه های حقوق شهروندی و گسترش حجاب و عفاف توجه شخص مدیران به این مساله بوده که تحقق آن بدون حضور آنان در چنین جلساتی امکان پذیر نخواهد بود.


وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نخستین متولی و صدا و سیما در تبیین الگوهای دینی و اجتماعی در بین نسل جوان باید فعال تر ظاهر شوند، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بهره مندی از مبلغان دینی باید فضا را بالاتر از برگزاری همایش و سخنرانی های صرف سوق دهد.


به گفته وی، آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاه با در اختیار داشتن دانش آموزان می تواند تمرکز ویژه ای برروی گسترش برخی رویدادها از جمله فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشد.


آشناگر اظهار کرد: در واقع یا ما مطالعات لازم برای گسترش این فرهنگ در جامعه را نداریم، یا تکالیف خود را انجام نداده، یا برنامه اجرایی درستی نداشته ایم و یا اطلاع رسانی مناسبی در چنین زمینه هایی به عمل نیامده است.
معاون استاندار قزوین در پایان از اعضای ستاد صیانت از حقوق شهروندی خواست به طور جدی برنامه های خود را در این حوزه مطرح کرده تا در صورت نیاز حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار