جریان صدر:
'ضیاء الاسدی' مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق به رهبری مقتدا صدر گفت: دیکته های امریکا در مورد رابطه با جمهوری اسلامی ایران، غیر قابل قبول است.
کد خبر: ۶۱۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 23 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، الاسدی درگفتگو با شبکه المیادین درخصوص اظهارت اخیر مقامات آمریکایی در مورد ایران گفت: جریان صدر و سایر شرکای عراقی، این همه مبارزه و فداکاری نکردند که امروز بخواهند سرتسلیم در برابر امیال و خواسته های آمریکا فرود آورند. 


مسوول دفتر سیاسی جریان صدر گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور همسایه ماست و با هم منافع مشترک تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تجاری داریم و ما هرگز دیکته های دیگران را در این خصوص نخواهیم پذیرفت.

 
الاسدی تصریح کرد: سیاست عراق باید تنها بر اساس یک معیار تعیین شود و آن منافع عراق و نیز منافع کشورهای همسایه و داشتن روابط متوازن با آنهاست و پذیرش خواسته های آمریکا جایگاهی برای ما ندارد.

 
وی گفت: همه می دانند که خواسته ها و امیال آمریکا حد و مرزی ندارد و نه تنها ربطی به منافع ملت ها ندارد بلکه حتی گاهی مخالف منافع خود ملت آمریکا و تنها در راستای منافع شرکت های تولید اسلحه و نفت و لابی صهیونیستی است.


مسوول دفتر سیاسی جریان صدر عراق افزود: این جریان هرگز تسلیم اراده دیگران از جمله آمریکایی ها نخواهد شد چرا که سیاست های آمریکا درمنطقه، سیاست هایی شکست خورده است و منطقه را دچار بلا و ویرانی کرده است.


این مسوول جریان صدر عراق همچنین تاکید کرد سید متقدا صدر هرگز اجازه استفاده از خاک عراق برای حمله به هر کدام از کشورهای همسایه را نخواهد داد. 


وی درخصوص حضور آمریکا در عراق گفت: همانطور که در گذشته تاکید کرده ایم، حضور آمریکا در عراق غیر قابل قبول است مگر با ماهیت دیپلماتیک و در چارچوب سفارت آنهم به همان حجم و اندازه ای که سفارت عراق در واشنگتن هم دارا باشد. 


الاسدی افزود بویژه حضور نظامی آمریکا از نظر ما امری نپذیرفتنی است چرا که با درخواست دولت عراق انجام نشده است و دولت های گذشته و حتی دولت حیدرالعبادی (نخست وزیر کنونی) نیز گفته اند که ما درخواست افزایش نیروی نظامی آمریکا نداشته ایم. 


وی گفت: حضور نظامیان خارجی در دولت آینده و هر دولت دیگری در عراق باید مردود شمرده شود.


مسئول دفتر سیاسی جریان صدر عراق درخصوص توییت مداخله جویانه 'ثامر السبهان' سفیر اخراجی عربستان از عراق و مشاور امور خلیج فارس وزارت خارجه سعودی درمورد پیروزی ائتلاف انتخاباتی سائرون (مورد حمایت سید مقتدا صدر) نیز گفت: هیچ رابطه محرمانه ای میان سید مقتدا صدر یا جریان های وابسته و نزدیک به ایشان با عربستان سعودی وجود ندارد.


وی گفت: این روابط کاملا درهمان حدی است که آشکار و در معرض دید مردم و رسانه ها قرار داشته است و چیزی بیش از سفری که مقتدا صدر به عربستان انجام نداد رابطه ای میان دو طرف وجود ندارد. 


الاسدی افزود: سفر مذکور نیز تنها در چارچوب تلطیف فضا و آغاز برقراری روابط متوازن با کشور همسایه مهمی مانند عربستان قرار می گیرد. 


وی ادامه داد: السبهان توییت های عجولانه داشته است. او عراق و شرایط این کشور را درست متوجه نمی شود و بارها با توییت های خود فضای نامناسب در عراق ایجاد کرده است و خود سید متقدا صدر نیز به این موضوع اشاره داشته است. 


الاسدی گفت سید مقتدا صدر هر گونه دخالت در امور عراق را یک اشتباه بزرگ می داند و تاکید دارد که تصمیمات در این کشور باید مستقل و عراقی باشد. 


گفتنی است؛ با اعلام نتایج اولیه انتخابات عراق در اوایل هفته گذشته مبنی بر صدرنشین شدن ائتلاف انتخاباتی سائرون مورد حمایت مقتدا صدر، موجی از القاءات رسانه ای از سوی جریان رسانه ای سعودی در مورد مواضع جریان صدر و به تبع آن دولت آینده عراق از جمله در خصوص سیاست خارجی و در قبال آمریکا، عربستان و جمهوری اسلامی ایران فضای رسانه ای عراق و حتی بخشی از فضای مجازی در ایران را پر کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار