رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بدهی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان قزوین حدود ۳۴ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمک خیرین در طی سال این مبلغ تامین شود.
کد خبر: ۶۱۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳ 23 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی سه‌شنبه شب در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان آبیک که در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در آیات الهی بارها به موضوع احسان اشاره شده است و این امر احسان، نیکوکاری و کمک به دیگران را یک گرایش فطری و غریزی می داند که در بین تمام جوامع، ادیان و مذاهب وجود دارد.

 وی افزود: زمانی که انسان دست دیگران را می گیرد و نیکی می‌کند در واقع به خودش نیکی کرده است چون با این عمل موجب بخشیده شدن گناهان خود می شود و به قرب الهی نزدیک تر شده و رضایت الهی را کسب می نماید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: دایره احسان بسیار گسترده است و اخلاقیات، ایمان به خدای متعال و قرآن، قیامت، اعتقادات، ارزشهای دینی و اخلاقی در دایره احسان قرار می‌گیرند.

این مقام ارشد قضایی استان، تصریح کرد: امروزه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان را تهدید می کند پس در برخورد با بسیاری از مجرمین باید تلاش کنیم که زندان و حبس آخرین مجازات قرار گیرد که این موضوع باید مورد تجوه قضات قرار گیرد.

حجت الاسلام قدرتی توضیح داد:زمانی که شخصی مرتکب جرمی ناخواسته و غیر عمد می شود و وقتی که به زندان می رود علاوه بر اینکه او را مجازات کرده ایم، خانواده او را نیز به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت اجتماعی مجازات می کنیم، پس توجه به موضوع کاهش جمعیت کیفری موجب کاهش آسیب های اجتماعی خانواده زندانیان می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین به سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان ها در قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت ها و سیاست های اصلی دستگاه قضایی کاهش جمعیت کیفری زندان ها است که این موضوع را در دادگستری استان با جدیت دنبال می کنیم و تلاشمان بر این است با استفاده از ظرفیت های قانونی همچون مجازات های جایگزین حبس نگذاریم در بسیاری از جرائم غیرعمد تعداد زندانیان افزایش یابد.

330 نفر زندانیان قزوین نیازمند کمک مالی

به گفته او، مردم باید این موضوع را بدانند که زندان در بسیاری از موارد جای مناسبی برای تربیت افراد نیست بلکه بسیاری از مجرمین باید در کنار جامعه اصلاح شوند لذا باید نگاه مردم و جامعه به حبس و زندان تغییر کند اما در برخورد با مجرمین خشن و کسانی که تکرار جرم دارند و امنیت عمومی را خدشه دار می کنند، این امر صدق نمی کند و دستگاه قضایی با چنین مجرمینی با جدیت برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی استان به برگزاری جشن گلریزان در تمام شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۳۰ نفر از زندانیان استان نیازمند کمک مالی هستند که امیدواریم با تلاش مسئولان و خیرین بتوانیم موجبات آزادی این افراد را فراهم نماییم که مجموع بدهی این افراد ۳۴ میلیارد تومان است.

رئیس کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در جشن گلریزان شرکت می کنند و با کمک های خود در جهت آزادی زندانیان قدم برمی دارند، بدانند که رضایت الهی در پی آنان است و اجر و پاداش این کار نیک خود را از خدای متعال دریافت خواهند کرد پس ما مسئولان باید تلاش کنیم همه ساله در ایام مبارک رمضان این جشن باشکوه تر برگزار شود تا با آزادی حتی یک زندانی بنیان خانوادگی او را حفظ کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار