معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین :
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اجرای طرح ملی وقف قرآن کریم خبر داد و گفت: این طرح باهدف تأمین قرآن‌های موردنیاز حسینیه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و آستان امامزادگان هم‌زمان با سراسر کشور در استان قزوین آغازشده است.
کد خبر: ۶۱۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 23 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی سید مجیدی با تبیین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان بابیان اینکه این طرح در بیش از ۶۴ امامزاده و بقعه متبرکه در حال اجراست، اظهار کرد: قرآن کتاب نور و انسان‌سازی است و سازمان اوقاف در ایام ماه مبارک به دنبال تبدیل سبک زندگی مردم به سبک زندگی قرآنی و دینی با استفاده از مفاهیم و آموزه‌های حیات‌بخش قرآن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین آفزود: هم‌اکنون با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و حضور مبلغان در تلاش هستیم تا فرهنگ وقف قرآن کریم را در سطح استان نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام مجیدی بیان کرد: در این طرح خیران و علاقه‌مندان ترویج فرهنگ قرآن می‌توانند با واریز ۷ هزار تومان به ازای هدیه هر جلد کلام‌الله مجید به شماره‌حساب ۱۲۸ با شناسه پرداخت ۹۴۰۴۰۰۰۱۳۲۹ نزد بانک ملی در تمام نقاط کشور و یا با مراجعه به ادارات اوقاف استان قزوین تعداد قرآن‌های مدنظر را خریداری و برای مکان موردنظر به نام خویش وقف و اهدا کنند.

به گفته وی، در تبلیغ و ترویج طرح وقف مصحف شریف روحانیون، مبلغان، خیران و یاوران وقف با ادارات اوقاف همکاری دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف قزوین اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان باید همه اهل بخشش و نوع‌دوستی باشیم و در قرآن هم آیات زیادی در این زمینه‌داریم در نتیجه، یکی از طرح‌های ما برپایی سفره‌های ساده افطاری در سطح بقاع متبرکه شاخص از طریق موقوفات مرتبط است.

به گفته او، بخشی از این سفرهای افطاری ساده توسط مردم نیک‌اندیش و بانیان خیر برپا می‌شود.

مجیدی تصریح کرد: هدف از این طرح پیاده شدن دستورات قرآن و روایات در برپایی سفره‌های ساده افطاری و تکریم روزه‌داران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار