مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری:
بیدخام با تاکید بر ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار پس از جمع آوری آنان، گفت: برای انسجام بخشی در این کار ما نیازمند آمار دقیقی از وضعیت این کودکان به تفکیک ملیت ها هستیم.
کد خبر: ۶۰۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 22 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،مریم بیدخام در نشستی که به منظور بررسی وضعیت کودکان کار اتباع خارجی در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار شد، مهمترین مشکل این کودکان را بازماندن آنان از تحصیل و نبودن آینده ای روشن برای آنها دانست و افزود: در برخی مواقع این کودکان بازیچه دست بزهکاران شده و برای آن ها مشکلاتی ایجاد می شود که موارد یاد شده خطرات تهدید کننده ای برای آنها محسوب می شود. 


وی با بیان اینکه مشکلات موجود در حوزه کودکان کار در مورد غیر ایرانی ها جدی تر است، ادامه داد: راهکار قانونی و بازدارنده ای جهت برخورد با متخلفان باید صورت بپذیرد تا جایی که کودکان از هر قوم و ملیتی که باشند هیچگونه آسیبی ندیده و بتوانند از مزایای تحصیل، امکانات بهداشتی و تجربه خوب کودکی بهره مند شوند. 


بیدخام، ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی را از جمله مشکلات دیگر دانست و گفت: موضوع تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی با مردان خارجی باعث بحران هویت برای این دسته از کودکان شده است. 


به گفته وی، برخی از زنان ایرانی به دلایل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با مردان خارجی و خارج از ضوابط قانونی ازدواج کرده که این نوع ازدواجهای ثبت نشده مشکلاتی را برای آنان و فرزندانشان ایجاد می کند. 


این مسئول ،یادآور شد: اگر دستگاه های متولی امر به وظایف خود درست عمل کنند آسیبی به نام عنوان کودکان کار در جامعه نخواهیم داشت . 


بیدخام با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار باید در اولویت برنامه‌های اجتماعی باشد، افزود: برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این حوزه به مشارکت های همگانی، تدبیر و به کارگیری سیاست ‌های موثر نیازمندیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار