معاون استاندار قزوین:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مقابله با اعتیاد به مواد مخدر باید اجتماعی شده و به خود مردم سپرده شود.
کد خبر: ۶۰۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 22 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری ایرنا،علیرضا آشناگر روز سه شنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد استان قزوین، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را یک ضرورت جدی در جامعه دانست و افزود: سمن ها به عنوان تشکل های مردمی در این خصوص می تواند به طور پررنگ ایفای نقش کنند.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: توان دولت برای کنترل اعتیاد آنچنان بالا نیست اما ورود گروه های تخصصی و مردم قدرت ما را در این زمینه افزایش می دهد.


وی، نقش آموزش و پرورش را در پایه ریزی برای پیشگیری و کنترل اعتیاد بسیار کلیدی دانست و اضافه کرد: ظرفیت های بسیار زیادی هم در گروه های دانش آموزی و هم در حوزه اولیا و مربیان در زمینه کنترل این آسیب بزرگ اجتماعی وجود دارد که باید از آنها بهره مند شویم.


آشناگر با بیان اینکه مواد مخدر پدیده پیچیده ای است که دشمنان ما به طور جدی پیگیر گسترش آن هستند،ادامه داد: حل معضل های اجتماعی با تشکیل کارگروه ممکن نیست در غیر این صورت تاکنون باید تمام این مشکلات با برپایی تعاد زیادی کارگروه حل شده بود.


وی با اشاره به اینکه اندیشمندان مسایل اجتماعی را ناشی از ساختار های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی می دانند، گفت: یکپارچه سازی کارها باید مورد توجه سمن ها قرار گیرد به گونه ای که با تقسیم کار اجتماعی، امور تخصصی بر عهده سمن های مرتبط قرار گرفته و فعالیت های سایر دستگاه ها در این حیطه به اقزایش توانمندی آنها کمک کند.


آشناگر با تاکید بر اینکه فعالیت سمن ها باید سودآوری داشته باشد،گفت: نقش سمن ها نباید تنها به توزیع کتابچه و پوستر در همایش ها تقلیل یابد بلکه به عنوان بازوی کمکی دولت بخشی از وظایف اصلی به آنها سپرده شود.
وی خاطرنشان کرد: اعتیاد مساله ای است که علاوه بر فرد،خانواده، محل کار وی و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد از این رو اقدامات در این حوزه باید در بسته جامع و کاملی از خدمات انجام شود که آموزش و فرهنگ تنها یک بخش از آن است.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اعتیاد به تدریج به یک معضل جدی تبدیل و میزان گسترش آن نگران کننده است و برای کنترل آن باید یک سری کارهای جسورانه انجام داد صرفا با پخش کلیپ و دوره آموزشی هیچ معتادی امکان بازگشت ندارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
مسئولین محترم زیرش زائیدند ؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
مسئولین محترم زیرش زائیدند ؟؟!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار