از سوی ستاد دیه کشور:
مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در سال گذشته 113 هزار و 664 زندانی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه از زندان آزاد و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
کد خبر: ۶۰۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 22 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،سیداسداله جولایی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد قزوین، افزود: میزان بدهی این تعداد از زندانیان حدود هفت هزار میلیارد ریال بود که از این میزان، سه هزار و 600 میلیارد ریال از سوی شاکیان بخشیده شد.


وی اظهار کرد: همچنین در جشن گلریزان سال گذشته 10 هزار و 679 زندانی جرائم غیرعمد با پنج هزار و 700 میلیارد ریال از زندان رهایی یافتند.


جولایی در ادامه، تشکیل ستاد دیه کشور را یکی از برکت های انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاکنون 75 هزار زندانی برگه آزادی خود را از طریق کمک های ستاد دیه دریافت کرده اند.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از این افراد برحسب اتفاق و بی پولی به زندان راه یافتند، ادامه داد: با آزادی این تعداد از زندانیان در واقع 75 هزار طلبکار نیز به حق خود رسیدند.


جولایی تصریح کرد: طی سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 26 زندانی به حدود 9 هزار میلیارد ریال نیاز داشتیم که ستاد دیه کشور با کمک سایر ستادهای مستقر در استان ها توانست رضایت 56 درصد شاکیان با میزان پنج هزار و 50 میلیارد ریال را جلب کند.


وی با اشاره به وجود یک هزار و 500 راننده در زندان های کشور، یادآور شد: این تعداد در سال 87 بالغ بر 30 هزار نفر بود که با اجباری کردن بیمه خودروها این مشکل تا حدود زیادی برطرف شد.


مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه با تاکید بر کمک مسئولان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به این ستاد،گفت: ماه مبارک رمضان همواره با خیر و برکت همراه بوده و امیدواریم خیران و نیکوکاران با همت خود موجبات آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و بازگشت آنان به آغوش گرم خانواده هایشان را فراهم آورند.


جولایی با بیان اینکه 375 نقطه کشور در ماه مبارک رمضان جشن گلزیران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود، افزود: ستاد دیه استان ها باید پرونده زندانیان مالی را مورد بررسی دقیق قرار داده و بدهی افراد مستحق را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار