سرپرست دفتر شهری استانداری قزوین :
سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین خواستار شد:شهرداران و دهیاران،کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری را جدی پیگیری کنند
کد خبر: ۶۰۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 22 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،اولین جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان استان (سگ های ولگرد) در سال 1397 برگزار شد.


در این جلسه که با حضور اعضای کارگروه استانی و شهرستانی تشکیل گردید  هر یک از اعضاء گزارش اقدامات صورت گرفته را ارائه و با توجه به تصمیم اعضای حاضر در کارگروه مقرر گردید ، شهرداری ها و دهیاری ها  برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای شهروندان  ، کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری را در به صورت جدی پیگیری و در آموزش شهروندان (تهیه بروشور ، فیلم آموزشی )نیز با صداو سیما و سایر ارگانهای ذینفع همکاری لازم را داشته باشند .

    
مصطفی صالحی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در این جلسه بیان داشت:کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان (سگ های ولگرد) علاوه بر فعالیت های مربوط به زنده گیری و نگهداری در کمپ ها توسط شهرداریها به آموزش شهروندان نیز توسط صدا و سیما نیاز دارد.


در این جلسه مقرر شد اداره کل دامپزشکی استان با همکاری دستگاه های ذیربط نسبت به واکسیناسیون و قلاده گذاری سگ های صاحبدار و نگهبان اقدام نماید. ضمناً دهیاران روستاها نیز در آموزش مردم در مواجه با سگ های ولگرد و نحوه نگهداری از سگ های نگهبان اقدام نمایند.


در ادامه موضوع آموزش شهروندان از طریق صدا و سیما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، شهرداری قزوین و دامپزشکی مطرح شد که بدلیل نیاز به افزایش سطح آگاهی عمومی در سطح استان ، مقرر شد موضوع از سوی مراجع مربوطه پیگیری و اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار