سرپرست دفتر شهری استانداری قزوین:
سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: شهرداران و دهیاران،کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری را جدی پیگیری کنند.
کد خبر: ۶۰۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 21 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،اولین جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان استان (سگ های ولگرد) در سال 1397 برگزار شد .


در این جلسه که با حضور اعضای کارگروه استانی و شهرستانی تشکیل گردید  هر یک از اعضاء گزارش اقدامات صورت گرفته را ارائه و با توجه به تصمیم اعضای حاضر در کارگروه مقرر گردید ، شهرداری ها و دهیاری ها  برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای شهروندان  ، کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری را در به صورت جدی پیگیری و در آموزش شهروندان (تهیه بروشور ، فیلم آموزشی )نیز با صداو سیما و سایر ارگانهای ذینفع همکاری لازم را داشته باشند . 

   
مصطفی صالحی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین در این جلسه بیان داشت:کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان (سگ های ولگرد) علاوه بر فعالیت های مربوط به زنده گیری و نگهداری در کمپ ها توسط شهرداریها به آموزش شهروندان نیز توسط صدا و سیما نیاز دارد .


در این جلسه مقرر شد اداره کل دامپزشکی استان با همکاری دستگاه های ذیربط نسبت به واکسیناسیون و قلاده گذاری سگ های صاحبدار و نگهبان اقدام نماید. ضمناً دهیاران روستاها نیز در آموزش مردم در مواجه با سگ های ولگرد و نحوه نگهداری از سگ های نگهبان اقدام کنند.


در ادامه موضوع آموزش شهروندان از طریق صدا و سیما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ، شهرداری قزوین و دامپزشکی مطرح شد که بدلیل نیاز به افزایش سطح آگاهی عمومی در سطح استان ، مقرر شد موضوع از سوی مراجع مربوطه پیگیری و اقدام شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار