رئیس دادگستری شهرستان قزوین:
رئیس دادگستری شهرستان قزوین گفت: از عوامل مهم طلاق می توان عدم فراگیری مهارت‌ های زندگی زوجین قبل از ازدواج را دانست که لازم است در این خصوص نهاد های فرهنگی و آموزشی نسبت به آموزش زوجین قبل از ازدواج اقدام کنند.
کد خبر: ۶۰۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷ 21 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت الاسلام حسین کثیرلو  اظهار کرد: بیشتر مراجعه زوجین برای طلاق به دستگاه قضایی مربوط به زوجینی است که از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا شده اند.

 وی افزود: بیشتر طلاق ها در پنج سال آغازین زندگی اتفاق می افتد، اکثر ازدواج‌ های ناشی از دوستی های خیابانی منجر به طلاق می شود یعنی زوجین به سرعت و بدون هیچ گونه تحقیقی نسبت به یکدیگر ازدواج می کنند و سپس جدا می ‌شوند.

 رئیس دادگستری شهرستان قزوین تصریح کرد: بسیاری از مراجعان به دستگاه قضایی برای امر طلاق، علت اختلاف خود را خیانت همسر خود از طریق فضای مجازی را عنوان می کنند که این موضوع نشان دهنده آن است که فضای مجازی نقش اساسی در فروپاشی بنیان خانواده را دارد و موجب جدایی بسیاری از زوجین جوان شده است.

 وی اعلام کرد: شبکه های ماهواره ای هم امروزه نقش مهمی را در تضعیف خانواده های ایرانی دارند و با عادی جلوه دادن بسیاری از ناهنجاری های جامعه خود همچون تجمل گرایی، روابط نامشروع و ارتباط زوجین با جنس مخالف بعد از ازدواج را در بین زوجین ترویج می دهند که با فرهنگ اصیل ما که برگرفته از دین مبین اسلام است، سازگاری ندارد.

 حجت الاسلام کثیرلو مهریه بالا را باعث بسیاری از طلاق ها دانست و افزود: خانواده ها باید این مسئله را بدانند که سکه و مهریه بالا هیچ تضمینی برای تحکیم خانواده و شروع یک زندگی خوب نیست چرا که در بسیاری از پرونده های طلاق مهریه بالا موجب اختلاف به زوجین شده است.

 وی اظهار کرد: از عوامل مهم طلاق می توان عدم فراگیری مهارت‌ های زندگی زوجین قبل از ازدواج را دانست که لازم است در این خصوص نهاد های فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای با برنامه ریزی نسبت به آموزش زوجین قبل از ازدواج اقدام کنند.

 رئیس دادگستری شهرستان قزوین گفت: اعتیاد، فقر و بیکاری هم از عوامل بسیاری از طلاق ها است که ریشه خارجی دارد که در این خصوص باید دولت و ادارات فرهنگی همچون آموزش و پرورش، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات، روحانیون، نویسندگان و به ویژه رسانه ملی به میدان آیند و نسبت به حل این معضلات اجتماعی اقدام عملی کنند تا این عوامل خارجی موجب تضعیف بنیان خانواده های ایرانی نشود.

 وی خاطر نشان کرد: قوه قضائیه سیاست های کاهش طلاق را اتخاذ کرده است که بسیاری از این سیاست ها در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مرحله اولیه و برنامه ریزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار