استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت:ساماندهی و احداث نمازخانه ها در مدارس قزوین امری ضروری است.
کد خبر: ۶۰۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 21 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در نشست ستاد اقامه نمازاستان که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: می توان موضوع کمبود نمازخانه را در کمیته برنامه ریزی اعتبارت سال 97 لحاظ کرد تا توسط فرمانداران برای رفع این نیاز در نقاط مختلف اقدام شود.


وی بیان کرد: برگزاری همایش ها، جشنواره ها ،جشن های تکلیف و اهدای کتاب برای ترویج نماز در میان نسل جوان و دانش آموزان موثر است و می توان با برنامه ریزی های متنوع در این زمینه اقدام کرد.


استاندار تصریح کرد: توجه به نماز جماعت در مدارس ایجاب می کند به نمازخانه واحدهای آموزشی توجه شود و در این راستا باید از ظرفیت خیرین هم استفاده کنیم.


زاهدی اضافه کرد: برای ساخت نمازخانه مدارس استان مشکلی از لحاظ قانونی وجود ندارد و کمبودها در این زمینه رفع می شوند.


استاندار قزوین با اشاره به درخواست روحانیون برای دریافت حق آمد و شد اقامه نماز در مدارس،گفت: براساس قانون استانداری نمی تواند حق ایاب و ذهاب روحانیون را به آموزش و پرورش پرداخت کند اما می توان با همکاری دستگاه ها و شهرداری ها در این رابطه اقدام کرد.


به گفته وی،می توان در نقاطی که با کمبود امام جماعت روبه رو هستند از خود معلمان به عنوان امام جمعه استفاده کرد و با حضور آنها در نماز جماعات این فریضه را در میان دانش آموزان رواج داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار