مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین:
مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مصرف قارچ سمی سه شهروند این استان را روانه مراکز درمانی کرده است.
کد خبر: ۶۰۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 19 May 2018

علی فخارسلیمانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، این روزها متاسفانه شاهد مسمومیت با قارچ های سمی تحت عنوان قاتل زنجیره ای در برخی استان های کشور بوده ایم که این مساله منجر به بستری شدن تعداد بی شماری از افراد و حتی مرگ آنان نیز شده است.


وی افزود: طی روزهای گذشته نیز 2 شهروند آبگرمی و یک شهروند از روستای آقابابا در استان با مصرف قارچ سمی، روانه بیمارستان بوعلی قزوین شده اند.


سلیمانی با اشاره به مصرف این نوع قارچ ها از سوی افراد، اضافه کرد: با توجه به بارندگی های اخیر و دمای مناسب هوا که باعث رشد سریع قارچ های سمی می شوند، برخی شهروندان متاسفانه به تصور اینکه این قارچ ها که شباهت زیادی نیز به قارچ های خوراکی دارند، اقدام به چیدن و مصرف آن می کنند.


وی خواستار شد:تا در صورت مشاهده هر نوع قارچ خودرو از خوردن آن خودداری کنند زیرا مصرف آن علاوه بر مشکلات کبدی و کلیوی، خونی و گوارشی، منجر به مرگ نیز می شود.


سلیمانی، تهوع، استفراغ، ادرار خونی و خونریزی گوارشی را از نشانه های این بیماری دانست و گفت: شهروندان با مشاهده علائم یاد شده در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کرده و در صورت مصرف قارچ، موضوع را با تیم پزشکی خود درمیان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار