امام جمعه قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: با حمایت از پیام رسان‌های ایرانی به استقلال در فضای مجازی می‌رسیم.
کد خبر: ۶۰۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 16 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، اظهار کرد: خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) دارای محتوای غنی است که گویی یک شورای فرهنگ عمومی بدون مرز جغرافیایی و محدودیت زمان است و حضرت محتوایی گسترده برای شورای فرهنگ عمومی مطرح کرده اند.

 امام جمعه قزوین افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) در خطبه شعبانیه خود همه مسائلی را که در زندگی ما به واسطه مناسبت‌های مختلف باید ایجاد شود، بیان کرده است. این خطبه در معرفی ماه مبارک رمضان مطرح شده و در این خطبه پیامبر اسلام (ص) با بیان " یا ایها الناس" همه انسان‌ها را مخاطب قرار داده اند.

 وی بیان کرد: بهتر بود ما شورای فرهنگ عمومی را چندین روز قبل تر از آغاز ماه رمضان برگزار می‌کردیم و همه نگاه ما به احیای نگاه رسول اکرم(ص) در خطبه شعبانیه برای بهره برداری بیشتر از ماه مبارک رمضان معطوف می‌شد.

 مفسر قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه از فرصت‌های ماه رمضان برای بسیاری از حوزه‌ها می‌توان بهره گرفت، ابراز کرد: قرآن یکی مسائلی است که بسیار مورد توجه پیامبر اسلام و دین ماست و ما باید در ماه رمضان سهم قرآنی شدن خود و جامعه مان را مشخص کنیم.

 استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: زمانی که ائمه (ع) می‌فرمایند ماه رمضان بهار دل‌هاست، یعنی اگر در این ماه برای دل‌های خود کاری نکنیم دل‌های ما بهاری نمی‌بیند؛ یعنی حالت مردگی و افسردگی خواهد داشت.

 وی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم در پایان ماه رمضان روسفید باشیم که در طی این ماه مبارک در استان قزوین قدم جدی در حوزه قرآن برداشته شود، خواهش من این است هرکدام از ما در حوزه کاری مربوط به خودمان حافظ قرآن باشیم تا روسیاه نشویم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: قرآن می‌فرماید ماه رمضان برای زنده کردن و ایجاد تحول و نورانی شدن شماست و خداوند برای همه ما دعوتنامه می‌فرستد و حتی اگر کسی غائب باشد و روزه دار نباشد خداوند زمینه جبران برای وی درنظر گرفته است.

 آیت الله عابدینی با بیان اینکه فرصت ماه مبارک رمضان در سال فقط یکبار ظهور و بروز می‌کند، ابراز کرد: شما مسئولان، فرهیختگان جامعه هستید و باید فرصت قرآنی این ایام را از مردم دریغ نکنید؛ بدون همت و تلاش ما چه کسی می‌خواهد این مائده آسمانی را به دست مردم برساند؟

 وی عنوان کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: "دردهای خود را با قرآن درمان کنید؛" امروز آسیب‌های اجتماعی، مشکلات اقتصادی، وابستگی سیاسی و اقتصادی به اجانب همه گرفتاری‌های زمان ماست و قرآن برای درمان آنها نسخه درمان نوشته است.

 امام جمعه قزوین با اشاره به خروج امریکا از برجام تصریح کرد: در موضوع مذاکرات با کوتاهی خودمان زمینه تسلط دشمن و بی تعهدی آنها را فراهم کردیم و برخی با بی توجهی به نقدهای دلسوزان نظام، عده ای با ترک امر به معروف و نهی از منکر و عده ای هم با جاسوسی زمینه ایجاد خسارات در برجام را فراهم کردند همه این خسارت‌ها به واسطه دوری از قرآن است.

 مفسر قرآن و نهج البلاغه گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند؛ "قرآن کریم برای بزرگترین دردها همچون کفر و نفاق شفاست، وقتی منادی روز قیامت فریاد برمی‌آورد، مردم هرکس در دنیا مشغول هرچیزی بوده امروز گرفتار همان چیز است الا کسانی که در امر قرآن تحصیل داشته باشند."

 وی افزود: با توجه به کلام امیرمومنان(ع) ما باید کارمان کشت و کار قرآن کریم در مزرعه جان انسان‌ها باشد؛ برای اجرای این تکالیف ما باید از فضای پربرکت قرآن کریم بهره ببریم.

 نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به اینکه در فضای مجازی باید سرمایه‌های معنوی خود را جدی بگیریم، تصریح کرد: فضای مجازی دارای قالب و محتواست، برای ارتقای قالب باید تکنولوژی خود را تقویت کنیم و درخصوص محتوا نیز هیچ کشوری مثل ایران اسلامی که ام القرای کشورهای اسلامی است زمینه و توان تولید محتوای غنی و باکیفیت را ندارد.

 وی اضافه کرد: در فضای مجازی در دنیا به یقین هیچ کشوری محتوای باکیفیت مثل ایران اسلامی ارائه نخواهد داد و ارزش فضای مجازی به محتوای آن است که ارائه می‌دهد نه قالب آن؛ ما باید در فضای مجازی از مرحله منفعل به فضای فعال برسیم.

 امام جمعه قزوین در پایان گفت: شورای فرهنگ عمومی برای تقویت و حمایت از برگزاری کنگره 3هزار شهید استان قزوین به طور جد وارد شود و خود را خادم این جریان ببینیم؛ همچنین جشن 40 سالگی انقلاب نیز از امروز باید دغدغه جدی همه قرار بگیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار