معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد:
معاون اقتصادی استانداری قزوین بر ضرورت اعطای اختیارات بیشتر به کارگروه های استانی در راستای تسریع در روند پرداخت تسهیلات تاکید کرد.
کد خبر: ۶۰۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 16 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"منوچهر حبیبی "  در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهارداشت: موضوع تعاون باید در کشور جدی گرفته شود و حمایت لازم صورت گیرد تا کارها شتاب گیرد.


وی بیان کرد: هدف از شکل گیری تعاونی ها جمع آوری سرمایه های خرد و اندک مردم است اما گاهی تعاونی ها شکل دیگری می گیرد و از مسیر اصلی خارج می شود.


حبیبی تصریح کرد: در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی تعیین شده باید در قالب تعاونی ها از تولید ملی حمایت کنیم و نقش تعاونی را جدی بگیریم.


معاون اقتصادی استانداری قزوین یادآورشد: در برخی فعالیتها متاسفانه بدلیل نبود انگیزه لازم و افراد توانمند شاهد مشکلاتی هستیم برای نمونه در مسکن مهر تعاونی ها نتوانستند موفق عمل کنند و با چالش مواجهیم.
وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات روستایی بیش از ۷ هزار متقاضی داریم که فقط ۶۷ مورد تعاونی است و نقش این مجموعه بسیار کم رنگ است در حالی که تعاونی ها باید تقویت شوند.


حبیبی بیان کرد: در تسهیلات فراگیر از سیستم اداری گله مند هستیم که بستر کار فراهم نشده و هنوز در این بخش عقب هستیم در حالی که در بهین یاب موفق عمل شده است.


معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: از ادارات جهاد کشاورزی، صنعت و میراث فرهنگی انتظار داریم در چند روز آینده تمامی طرح های قابل دفاع و ارائه را که بالای ۲۰ درصد پیشرفت دارند در سامانه ثبت نام و معرفی کنند تا از طریق کارگروه اشتغال زمینه پرداخت تسهیلات به آنها فراهم شود.


وی با اشاره به برخی مشکلات حمایت از اشتغال گفت: ارائه همزمان تسهیلات روستایی و فراگیر با دو نرخ متفاوت مشکل ساز شده و در بخش روستایی که سود ۴ درصدی است بیش از ۱۰ هزار متقاضی داریم اما در بخش فراگیر که سودبانکی ۱۸ درصد است فقط ۲۰۰ متقاضی ثبت نام کرده اند.


حبیبی گفت: دادن اختیار ویژه به کارگروههای اشتغال استانها می تواند از مشکلات بکاهد و از معاون وزیر انتظار داریم موانع را برطرف کنند.


وی بیان کرد: تسهیلات فراگیر هیچ مزیتی نسبت به سایر تسهیلات ندارد و از آن استقبال نمی شود در حالیکه در زمینه بهین یاب توانستیم کارهای خوبی انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار