معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين:
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين گفت: قشر دانش آموز از جمله اقشار تأثيرگذار جامعه در ترويج فرهنگ استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري است.
کد خبر: ۶۰۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 16 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،وهاب ميزاني در مراسم اهداي جوايز به دانش آموزان پسر دبيرستان علامه جعفري که با حضور اعضاي شوراي شهر و پليس راهور شهرستان قزوين برگزار شد، افزود:افزايش استفاده از خودروهاي شخصي موجب شده بار ترافيکي معابر بيشتر شده و آلودگي هوا افزايش يابد.

وي عنوان کرد: بهترين راهکار براي رفع اين مشکل استفاده از حمل و نقل عمومي و دوچرخه است که ضمن در دسترس بودن به لحاظ هزينه هم باصرفه است.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين تصريح کرد:در اين ميان استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري بيشتر توصيه مي شود زيرا ضمن کاهش بار ترافيکي معابر و کاهش آلودگي هوا، زمان رسيدن به مقصد هم کاهش قابل توجهي پيدا مي کند.

ميراني گفت:قشر دانش آموز از جمله اقشار تأثيرگذار جامعه در ترويج فرهنگ استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري است.

وي بيان کرد: به دانش آموزان توصيه مي کنيم حدالمقدور فاصله بين مدرسه و منزل را با دوچرخه طي کنيد تا هم به کاهش بار ترافيکي معابر کمک کرده باشيد و هم ياريگر مجموعه مديريت شهري در نهادينه کردن فرهنگ دوچرخه سواري بين شهروندان باشيد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين اظهار کرد: در اين راستا معاونت حمل و نقل برنامه ريزي کرده با حضور در مدارس سطح شهر به دانش آموزان دوچرخه سوار هدايايي به رسم يادبود اهدا کند.

استفاده از دوچرخه در تردهاي درون شهري به لحاظ اقتصادي باصرفه است

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين هم در اين مراسم گفت:ورزش با توجه به مزايايي که براي ما دارد بايد در برنامه روزانه ما قرار گيرد و در اين ميان ورزش دوچرخه سواري از اهميت بالايي برخوردار است.

سعيد دقيقي افزود: دانش آموزان با گرايش به سمت ورزش دوچرخه سواري ضمن حفظ سلامتي جسمي خود مي توانند از اين وسيله نقليه پاک براي طي کردن فاصله بين مدرسه و منزل هم استفاده.کنند.

وي بیان کرد:استفاده از دوچرخه در ترددهاي درون شهري در کنار تمام مزايايي که دارد، به لحاظ هزينه اي نيز براي قشر دانش آموز بسيار باصرفه است.

شهروندان دوچرخه سوار از مسيرهاي دوچرخه تردد کنند

رئیس پليس راهور شهرستان قزوين هم در اين مراسم ضمن تأکيد بر رعايت موارد ايمني هنگام دوچرخه سواري اظهار کرد:دانش آموزان هنگام استفاده از دوچرخه بايد به مسايل ايمني و قوانين ترافيکي توجه ويژه اي داشته باشند.

سرهنگ حسن پور عنوان کرد:به دانش آموزان عزيز توصيه مي کنم هنگام استفاده از دوچرخه در سطح شهر از مسيرهاي دوچرخه که احداث شده است، تردد کنند زيرا اين مسيرها از امنيت بالايي برخوردار بوده و استانداردهاي لازم براي استفاده دوچرخه سواران را دارد.

وي خاطرنشان کرد: همچنين توصيه اکيد مي کنم که هنگام دوچرخه سواري حتما از کلاه ايمني استفاده کنند.

يادآوري مي شود قبل از شروع برنامه، به مناسبت سه شنبه هاي بدون خودرو دانش آموزان ورزش صبحگاهي انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار