معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 155 تعاونی دانش بنیان در کشور فعال است که برای گسترش آنها تلاش می شود.
کد خبر: ۶۰۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 15 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"سید حمید کلانتری" در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد اظهار کرد: تعاون در ردیف سه بخش مهم اقتصاد کشور است که از نظر عدالت گرایی به سمت دولت و از نظر کارآیی به سمت بخش خصوصی است و باید گرایش اجتماعی داشته باشد.


وی بیان کرد: در سراسر جهان دو میلیون و ۶۰۰ هزار تعاونی فعالیت و یک میلیارد نفر در آنها عضویت دارند و توانسته اند نقش مهمی در تولید و اقتصاد ایفا کنند.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: فعال شدن تعاونی ها در مناطق روستایی یکی از محورهایی است که می تواند به اشتغال و تولید منجر شده و با جمع آوری سرمایه های خرد و کوچک به کاهش مهاجرت هم کمک کند.


وی اضافه کرد: در سراسر کشور بیش از ۹۳ هزار تعاونی داریم که فقط در قزوین ۶۷۰ تعاونی راه اندازی شده که هنوز با توجه به ظرفیت های آن می تواند این تعداد بیشتر شود.


کلانتری گفت: باید ظرفیت تعاونی ها در روستاها تقویت شود و در این راستا «تعاونی های تامین نیاز» بهترین نوع این تشکلهاست که می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.


وی اضافه کرد: تعاونی های محصولی، تامین نیاز، توسعه شهرستان، دهیاری ها و دانش بنیان که به تکمیل زنجیره تولید منجر می شود از راهکارهای مهم در توسعه تعاونی ها در کشور است.


کلانتری یادآورشد: در حال حاضر ۱۵۵ تعاونی دانش بنیان داریم که باید مورد حمایت جدی قرار گیرند و ایده های خود را در تولید و اشتغال پیاده کنند.


وی اضافه کرد: ۱۴ بیمارستان در کشور به صورت تعاونی است و این نمونه ها نشان می دهد ظرفیت زیادی در این بخش نهفته که اگر درست استفاده شود نقش زیادی در رونق اقتصاد خواهد داشت.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در کشور امکانات زیادی داریم که اگر مورد توجه و استفاده قرار گیرد می تواند چالش های ما را برطرف کند و مانع مهاجرت شود.


کلانتری از رویکرد دولت به مناطق روستایی خبرداد و اظهار کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات روستایی برای ایجاد اشتغال در این مناطق پیش بینی شده اما برای نمونه در قزوین از ۱۳۳ میلیارد تومان سهمیه فقط یک میلیارد تومان جذب شده که مطلوب نیست.


وی بیان کرد: دریافت تسهیلات تا شهریورماه تمدید شده و باید مدیران اجرایی استان در این زمینه همت کنند و با معرفی طرح های اجرایی از این فرصت بخوبی بهره برداری کنند.


کلانتری گفت: تسهیلات روستایی قابل افزایش است و اگر بتوانید سهیمه خود را جذب کنید هیچ محدودیتی در افزایش تخصیص نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار