مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین خبر داد:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: امسال 2040 کنتور هوشمند با صرف 105 میلیارد ریال اعتبار روی چاه های کشاورزی استان نصب می شود.
کد خبر: ۶۰۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 15 May 2018

حمید پویا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین اظهار کرد: تاکنون یک هزار و 594 دستگاه کنتور هوشمند برچاه های مجاز کشاورزی قزوین نصب شده است.


وی افزود: چهار هزار و 355 دستگاه کنتور هوشمند باید توسط مالکان چاه های مجاز و غیرمجاز خریداری و نصب شود که برای اقدام در این زمینه به آنان سه ماه فرصت داده شده است.


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در مجموع پنج هزار و 589 حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که 2 هزار و 766 فقره در بخش کشاورزی،164 فقره در بخش شرب شهری، 341 فقره در شرب روستایی، یک هزار و 269 فقره در بخش دام و طیور،639 فقره در صنعت و 410 فقره از آنها نیز در بخش خدمات فعال هستند.


به گفته پویا، در ساماندهی و نصب کنتور بر چاه های فرم یک یا مجاز با مشکل زیادی مواجه نیستیم ولی برای ساماندهی و مسدود سازی چاه های فرم پنج یا چاه های غیرمجاز با موانعی روبه رو هستیم.


وی  ادامه داد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را از مهر 93 در استان برای ساماندهی چاه های مجاز فرم یک شروع کردیم که در ادامه مشخص شد 254 حلقه از این چاه ها اصلا وجود نداشته و 136حلقه متروکه و ازبین رفته هستند.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت:پیشنهاد داده ایم برای مصرف بهینه آب و جلوگیری از تنش های احتمالی انسداد چاه ها در جامعه 10 درصد از میزان پروانه های بهره برداری چاه های مجاز کاهش یابد.


پویا اضافه کرد: در صورت تصویب این پیشنهاد مجوز یک چاه با حق برداشت 30 لیتر در ثانیه به 27 لیتر کاهش یافته و حداقل 30 درصد مصرف آب استان کاهش می یابد.


وی گفت:با این مصوبه حدود 100 میلیون متر مکعب در مصرف آب استان صرفه جویی خواهد شد.


این مسئول افزود: حدود 54 میلیون متر مکعب آب برای باغهای استان نیاز است که با کاهش 10درصدی این رقم می توانیم نیاز آبی 13 هزار و 500 هکتار از باغ های استان را برطرف کنیم.
وی افزود:سه سال است که درگیر ساماندهی مسئله کم آبی و چاه های مجاز فرم یک در استان هستیم و با این تعدیل آب می توانیم موضوع کم آبی را در استان حل کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار