فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی به همراه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان قزوین از زندان مرکزی بازدید کردند.
کد خبر: ۶۰۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 10 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزو.ین،فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی روز چهارشنبه به همراه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان از بند نظامیان زندان مرکزی بازدید کردند.

محمدعلی محمدی مدیرکل زندانهای استان قزوین در این بازدید اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی، زندانها از ساختار صرفا پلیسی خارج شد وسازمان زندانها واقدامات تأمینی وتربیتی با رویکردی وسیع، برنامه های اصلاح وتربیت را در غالب  نظام زندانبانی اسلامی وانسانی تدوین و با استفاده از منابع انسانی متخصص ومتعهد به مرحله اجراگذاشت. لیکن ثمره برنامه های سازمانی اینست که  امروز افراد به هر جرمی وارد زندان شوند، از دست رفته تلقی نشده و با رعایت تکریم وحفظ حقوق شهروندی تحت پوشش برنامه های تربیتی قرار می گیرند.

وی افزود: همه تلاش ها در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی تحقق آیه شریفه وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا است. زندانیان از بدو ورود به زندان در فضایی کاملا تربیتی قرار دارند وعلی رغم سختی های بسیار زیاد، همه تلاشها برای  تغییر در افکار و رفتارهای مجرمانه آنهاست.

محمدی با بیان اینکه نگاه به زندانیان، نیازمند تغییر افکار جامعه نسبت به این قشر می باشد اشاره داشت: زندانیان ظرفیتهایی هستند که براثر اشتباه مرتکب جرم وبزه شده اند. لذا با همه توان وبهره گیری از نهادهای ذیربط تلاش می شود تا آنها به آغوش جامعه بازگشته ودر چرخه سالم زندگی قرار گیرند.

مدیرکل زندانهای استان گزارشی از وضعیت زندانیان بند نظامی ارائه نمود و بیان کرد: معتقدیم نگاه به زندانیان نظامی  و برنامه های مرتبط با آنها از سایر زندانیان متمایزتر است و ایجاب  می نماید که شرایط تفکیک و نگهداری و خدمات مورد نیاز آنها مورد توجه بیشتری قرار گیردتا انشاالله پس از آزادی از زندان بتوانند در عرصه خدمت مفید واقع شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این افراد  برای مدت کوتاهی در زندان نگهداری می شوند و اکثر آنها مجدداً  به خدمت  باز می گردند گفت: غالب جرم بند نظامیان  سبک و شرایط سنی این دسته از زندانیان نیز متفاوت بوده واکثرا جوان می باشند. از اینرو  حفظ حرمتشان ضرورتی افزون بر سایرین بوده و بحول و قوه الهی تغییرات فیزیکی ایجادشده اخیر در بندنظامیان وساختار طبقه بندی و جداسازی کامل آنها از سایر زندانیان وایجادفضاهای فرهنگی، انشاالله تأثیرات مطلوبی در بازسازی روحی وفکری آنها دربرخواهدداشت.   محمدی متذکر شد:هنجار پذیری زندانیان بویژه زندانیان نظامی ضرورتی غیر قابل انکار است و سمت وسوی برنامه های فرهنگی و تربیتی به جامعه پذیری آنها منتج خواهد شدکه امیدواریم با همت مسئولین گام های مثبتی دراین زمینه برداریم.

در ادامه مدیرکل سازمان قضائی نیروهای مسلح استان نیز ضمن تقدیروتشکر از ایجاد تغییرات اساسی در بند نظامیان زندان مرکزی، این اقدام را در راستای تحقق سیاستهای توسعه قضائی، تکریم و رعایت حقوق شهروندی زندانیان و کاهش آسیب های احتمالی برشمرد و اذعان داشت:مدیریت زندانهای استان با توجه به مباحث تربیتی و همچنین استاندارد سازی فضای نگهداری زندانیان در حذف و کاهش آسیبها گامی اصولی برداشته و این نقطه عطفی در اصلاح روند نگهداری مجرمین نظامی  و تفکیک و طبقه بندی آنها می باشد.

دارابیان بیان کرد:ارتکاب جرائم زندانیان نظامی غالبا با انگیزه قبلی نبوده و صرف سهل انگاری موجب اعمال مجازاتهای تأدیبی می گردد. لذا جداسازی آنها از سایر زندانیان پس از انتصاب جدید مدیرکل زندانهای استان مورد عنایت ایشان  قرار گرفته و ایجاد تغییرات در این  اندرزگاه  و مجموعه های جانبی آن به نحو مطلوب انجام شده است.

مدیرکل زندانهای استان در پایان این دیدار با تشکر از حضور فرماندهان نظامی وانتظامی، ریاست ودادستان سازمان قضائی نیروهای مسلح وسایرمسؤلین ابراز امیدواری کرد با استمرار وتوسعه همکاری و مشارکت های فی مابین شاهد ارتقاء برنامه های ویژه بند نظامیان در همه بخش ها باشیم  و با تأسی از رهنمودهای مقام عظمای ولایت روزی برسد که چه در بند نظام  و چه در زندانها  اصلاً زندانی نداشته باشیم.

حاضران ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف  اندرزگاه نظامیان، در جریان برنامه‌های فرهنگی وتربیتی آنها قرار گرفتند ودر پایان تعدادی از زندانیان مشکلات و درخواست‌های خود را مستقیماً با فرماندهان خود مطرح کرده و رهنمودهاو پاسخهای  لازم داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار