روحانی در جمع مردم سبزوار:
رئیس جمهور گفت:مردم ایران بدانند هفته آینده در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در برابر آن طرح و برنامه داریم و مقاومت خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۰۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 06 May 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (یکشنبه) در جمع مردم سبزوار اظهار داشت: در این سفر خوشحالم که طرح ها و پروژه های فراوانی در استان رضوی افتتاح خواهد شد. بعد از ماه ها و سال ها تلاش، ۴۳۶ پروژه و طرح به افتتاح می رسد.

وی افزود: یکی از طرح های مهمی که امروز افتتاح می شود، طرح «پارس فولاد» سبزوار است. در این دو روز، ۳ هزار میلیارد تومان و حدود ۲۰۰ میلیون یورو طرح افتتاح می شود.

روحانی تصریح کرد: این به معنای حرکت اقتصادی مردم غیور استان خراسان رضوی است. من لازم می دانم از مردم این استان و جای جای این دیار، به خاطر تلاش های ارزشمندشان سپاسگزاری کنم. 

روحانی با بیان اینکه در ۳۱ استان کشور بجز ۶ استان نرخ بیکاری پایین آمده و وضع اشتغال بهتر شده، اظهار داشت: یکی از استان های سرآمد در اشتغال طی سال گذشته، استان خراسان رضوی با ۱۲۴ هزار اشتغال است که به معنای تلاش کارآفرینان، بخش خصوصی، مردم، فرهیختگان، کارگران، معلمان و همه مسئولین اجرایی این استان است. در سال گذشته صادرات این استان به خارج از کشور نیز ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: بخش ترانزیت کالا از این استان در سال گذشته ۱۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و تراز بازرگانی ۲۲ درصد رشد داشته که به معنای حرکت خراسان رضوی در مسیر رشد و تعالی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان رضوی قطب گردشگری کشور با ۳۰ میلیون زائر آستان مقدس مولا علی ابن موسی الرضا(ع) در سال گذشته بوده است، تاکید کرد: نه تنها این استان، بلکه ایران بزرگ ما هرچه دارد از برکت مولایمان علی ابن موسی الرضا(ع) است.

روحانی با تاکید بر اینکه در زمینه سامانه های نوین آبیاری قدم های بسیار ارزشمندی برداشته شده، عنوان کرد: در طول دولت های گذشته کل طرح های مربوط به سامانه های نوین آبیاری ۱۱۰ هزار هکتار بود. در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۵۶ هزار هکتار مجهز به سامانه نوین آبیاری شده که به معنای حرکت ارزشمند مردم و بخش خصوصی در موضوع کم آبی کشور است.

وی افزود: در این استان بیش از ۶ هزار قنات وجود دارد و تصمیم بر بازسازی و احیا آنها بود که ۲ هزار کیلومتر در نظر گرفته شد و امروز بخش بزرگی از آن اجرا شده و بخش بزرگ دیگری در سال های آینده عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمینه انتقال آب با خط لوله قدم های بسیار خوبی برداشته شده، اظهار داشت: امروز ۷۵ درصد آنچه در سفر قبل قول داده شد، انجام شده و بقیه آن نیز اجرا خواهد شد و در سال های آینده ۵۰۰ کیلومتر دیگر لوله گذاری انجام خواهد شد.

روحانی ادامه داد: امسال بارش استان نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش دارد ولی به معنای آن است که دولت توجه خاصی به موضوع کم آبی در این استان دارد.

روحانی گفت: من به مردم شریف سبزوار قول می دهم دولت به تمام پروژه های مورد تعهد خود از تکمیل خط راه آهن به سبزوار گرفته تا تکمیل بیمارستان حشمتیه، تا تکمیل بیمارستان ۱۵ هزار نفری، پایبند است. در حوزه های مختلف راه، نوسازی، پزشکی، آموزش و دیگر حوزه ها دولت با کمک شما عزیزان قدم های ارزشمندی را برداشته و در آینده هم برخواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: قرار ما ملت ایران با هم از سال ۹۲ این بود که با ایران هراسی که به دروغ آمریکا و صهیونیست ها در دنیا ترویج کرده بودند، مبارزه کنیم و به مردم دنیا بگوییم ملت ایران ملتی صلح طلب است. ما از سال ۹۲ همه تلاش کردیم که سیاست خارجی خود را با هزینه کمتر اما با عزت و سربلندی به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ما می خواستیم به مردم دنیا بگوییم که تحریم هسته ای علیه ایران کار اشتباهی است و دنیا باید از این طرح نادرست خودش عقب نشینی کند؛ به ویژه قدرت های بزرگ و ما خواستیم به دنیا بگوییم همانطور که رزمندگان ما در میدان دفاع مقدس پیروز شدند، دیپلمات های ما هم با بهترین توانمندی و با هنرمندانه ترین و منطقی ترین سخنان می توانند پای میز در برابر قدرت های بزرگ جهان سخن بگویند و منطق خود را به کرسی بنشانند.

رئیس دولت دوازدهم با بیان اینکه دیپلمات های سرافراز ما توانستند به خوبی این کار را انجام دهند، اضافه کرد: ما از آذر سال ۹۲ اولین قدم تحریم را شکستیم که آن تحریم پتروشیمی، تحریم خودروسازی، تحریم در حوزه فلزات گران بها بود. اینها تحریم هایی بود که پیش از سال ۹۰ در ایران شروع شده بود و ما در آذر ۹۲ بخشی از این تحریم ها را به لطف خداوند شکستیم.

روحانی ادامه داد: ما بخش دیگری از تحریم را در سال ۹۴ و با توافق با شش قدرت جهانی شکستیم، یعنی فروش نفت ما دو برابر شد، مبادلات بانکی ما کمابیش با دنیا آغاز شد، بیمه ما شرایط عادی خودش را پیدا کرد، صادرات و واردات ما در مسیر درست خود قرار گرفت و این ها علیرغم این بود که آمریکایی ها متاسفانه در همه مراحل به تعهدات خود درست عمل نکردند و کارشکنی داشتند.

رئیس جمهور گفت: ما در طول این مدت به تعهداتی که به دنیا داده بودیم عمل کردیم و امروز  پس از ۵ سال از سال ۹۲ تا امروز به نقطه ای رسیدیم که شما مردم غیور باید از آن مطلع باشید.

رئیس جمهور گفت: این آقایی که جدیدا به عنوان رئیس جمهور آمریکا سخنان خودش را از ۱۵ ماه پیش شروع کرده بود و مرتب می گوید برجام بدترین توافق تاریخ آمریکا بوده، مداوم می گوید این توافق فقط به نفع ایران است و به ضرر آمریکا و دائما این طور مطرح می کند که دولت قبلی آمریکا در برجام دچار اشتباه شده است و ایران بر سر ما کلاه گذاشته است.

وی ادامه داد: ما سر کسی کلاه نگذاشتیم، ما با منطق حرف خودمان را مطرح کردیم و با ۶ کشور پای میز مذاکره بودیم و شورای امنیت سازمان ملل هم آن را تصویب کرده است.

رئیس دولت دوازدهم تصریح کرد: ما همه با کمک هم قدم های درست و محکمی تاکنون برداشته ایم و در طول این مدت چهار سال و نیم مردم جهان به ایران بزرگ به عنوان یک قدرت افتخار کرده اند و هیچ کس در دنیا نیست که بگوید کار ما اشتباه بوده است. یک کشور کوچک و یک رژیم و یک کشور دیگر هست که می گویند برجام اشتباه بوده و بقیه دنیا همه می گویند کار ما درست بوده است؛ آمریکا یکی از آن کشورهاست، رژیم منحوس صهیونیستی یکی دیگر و سومین آنها عربستان است.

رئیس جمهور بیان کرد: تا امروز همه ملت از اقشار مختلف از دولت حمایت کرده اند و جا دارد از رهبر معظم انقلاب، نیروهای مسلح، کلیه دستگاه ها و نهادها تشکر کنم چرا که همه دست به دست هم دادیم تا امروز به اینجا برسیم.

روحانی گفت: امروز آمریکایی ها نسبت به برجام ممکن است چند طرح را مد نظر داشته باشند؛ یا از برجام خارج شوند، یا به برجام لطمه بزنند یا اینکه اروپا به طور کامل از آمریکا جدا شود.

وی افزود: آمریکا در برابر ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد. آمریکا همیشه در طول ۴۰ سال گذشته، علیه ملت ایران فتنه کرده است اما هیچ گاه در برابر عظمت نظام و ملت ما موفقیتی به دست نیاورده است و این بار هم آمریکا دوباره خطا و اشتباه می کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکا اگر بخواهد از برجام خارج شود، به زودی خواهد فهمید که پشیمانی تاریخی برای او خواهد بود.

روحانی گفت: از چند ماه پیش، تمام دستورات لازم به بخش های اجرایی کشور داده شده است. به سازمان انرژی اتمی دستورات لازم ابلاغ شده و چند روز پیش باز هم با مسئولان ارشد این سازمان درباره برنامه های آینده صحبت کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر ما روشن است اظهار داشت: بخش اقتصادی دستورات لازم را گرفته است. اینکه شما می بینید دولت طرح جدیدی برای ساماندهی ارز اتخاذ کرد، بر این مبنا بود که آمریکا بفهمد اگر بخواهد هر توطئه ای علیه ملت ما اجرا کند، مردم ما باید خیالشان برای واردات و برای آنچه برای تولید کشور و خدمات مورد نیاز است، راحت باشد.

روحانی تاکید کرد: دولت با قدرت ارز را با همان قیمتی که اعلام کرده، در اختیار واردکنندگان و کارآفرینان قرار می دهد و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور گفت: ما در سال ۹۷، صد میلیارد دلار درآمد نفتی و غیر نفتی خواهیم داشت و مخارج ما از ۷۰ میلیارد دلار بیشتر نیست. بنابراین ما مشکلی به نام ارز برای اداره سال ۹۷ و اداره کشور به هیچ عنوان نداریم.

وی با بیان اینکه تبلیغات آمریکایی ها و صهیونیست ها سراسر واهی است گفت: ملت ایران از شما و توطئه های شما ترسی ندارد. ملت بزرگ ما با مسئولین و با رهبری فرهیخته کشور، به راه پیشرفت و توسعه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بنابراین ما به مسیر نظام و انقلاب خود در سال چهلم انقلاب با وحدت و هماهنگی، امروز دیگر جناح راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی امروز همه با هم هستیم و دست به دست هم داده ایم. ترامپ و رژیم صهیونیستی باید بدانند که ملت ایران متحد هستند.

روحانی خطاب به آمریکایی ها و اروپایی ها گفت: ملت ما به عهد خود وفادار است اما با صراحت به همه دنیا می گوید، راجع به سلاح و دفاع از کشورمان با کسی مذاکره نخواهد کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما هر مقدار سلاح و امکانات و هر مقدار موشک که مورد نیاز کشور باشد، می سازیم و انبار می کنیم و به کسی ربطی ندارد که ملت ایران برای دفاع از خود چه تصمیمی اتخاذ کرده است. ما درباره بنیه دفاعی خود با کسی مذاکره نخواهیم کرد.

وی گفت: ما برای اینکه منطقه امن باشد، می خواهیم با دنیا حرف بزنیم. ما با ترکیه و روسیه با هم درباره سوریه در حال مذاکره هستیم. ما با کشورهای دیگر درباره یمن در حال گفتگو هستیم اما باید به دنیا بگوییم که ما با تروریسم در هر جای این منطقه باشد، مبارزه می کنیم.

رئیس جمهور در بخشی از اظهارات خود خطاب به غربی ها، گفت: ما نخواهیم گذاشت در این منطقه یک داعش دیگر درست کنید و با ملت های منطقه بجنگید، بلکه ما صلح و ثبات منطقه را می خواهیم. به دنیا می گوییم که اهل جنگ و تنش نیستیم، اما اهل دفاع هستیم و قاطعانه از منافعمان دفاع می کنیم و در برابر هر توطئه ای خواهیم ایستاد.

روحانی تاکید کرد: مردم ایران بدانند هفته آینده در زندگی ما تغییری ایجاد نخواهد کرد و هر تصمیمی که ترامپ بگیرد در برابر آن طرح و برنامه داریم و مقاومت خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: ملت ایران ملتی آزاد، غیور و مقاوم است و کید دشمنان ما را تضلیل نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار