رئیس‌کل دادگستری استان قزوین:
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر خداوند این جایگاه خطیر را به ما داده است، باید تلاش کنیم آن را به‌خوبی حفظ کنیم و توسعه دهیم و از فضای فردیت خودمان خارج‌شده و از رسالت تبلیغ، ارشاد و نصیحت‌گری‌مان غافل نشویم.
کد خبر: ۵۹۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 01 May 2018

 حجت‌الاسلام‌ قدرتی در اولین نشست روحانیون شاغل در دادگستری استان که در سالن عدالت دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام اسلامی به ما اعتماد کرده است و این مسئولیت سنگین را بر دوش ما نهاده که امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد در این نظام اسلامی که مقدمه نهضت جهانی امام عصر (عج) است بتوانیم ایفای نقش کنیم و به‌درستی به وظایفمان عمل کنیم.

وی بیان کرد: روحانیت در هر کسوت، مقام و جایگاهی که هست قبل از این‌که قاضی، مسئول و مدیر باشد یک روحانی است و یک رسالت عظیم را خداوند بر دوش شاگردان امام صادق (ع) نهاده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: همه ما باید به یاد بیاوریم که با چه نیتی وارد حوزه علمیه شدیم، باید دست کسانی که به زمین افتاده‌اند و کسانی که از مسیر منحرف‌شده‌اند را بگیریم و به سمت دین، ارزش‌های الهی و انسانی هدایت کنیم.

وی افزود: ما نباید جزء غفلت زدگانی باشیم که از نیتشان فاصله گرفته‌اند و باید توبه کنیم از غفلت‌هایی که در مسیر بندگی خدا و انجام‌وظیفه کرده‌ایم زیرا امام صادق (ع) و امام زمان (عج) از ما به‌عنوان یک روحانی انتظار فراتری دارند.

حجت‌الاسلام‌ قدرتی به اهمیت منصب قضاوت اشاره و تصریح کرد: هرگاه مردم وارد محیط کاری ما می‌شوند و ما را با لباس روحانیت در جایگاه قضاوت می‌بینند می‌گویند که شما در جایگاه امام علی (ع) نشسته‌اید و این کلام باید برای ما یک تذکر جدی باشد.

این مقام ارشد قضایی استان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم اگر خداوند به برکت اهل‌بیت (ع) و نظام اسلامی این جایگاه خطیر را به ما داده است، به‌خوبی حفظ کنیم و توسعه دهیم و از فضای فردیت خودمان خارج شویم و از رسالت تبلیغ، ارشاد و نصیحت‌گری‌مان غافل نشویم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین مطرح کرد: این بدان معنا نیست که همه ما باید به منبر برویم بلکه با یک سلامی که مقدم بر هرکسی که می‌خواهیم با او برخورد کنیم و با یک بلند شدن از پشت میز در مقابل ارباب‌رجوع و همکار و با یک احوال گرفتن از همکاران می‌توانیم رسالت خود را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام قدرتی اضافه کرد: کسی که برای خدا تواضع کند خداوند دست او را خواهد گرفت زیرا رأفت و بلندی به تواضع و فروتنی فرد است.

این مقام قضایی استان بابیان روایتی تشریح کرد: عالمی که از علم او جامعه منتفع می‌شود افضل از هفتاد هزار عابد است لذا باید از گنجینه علم و دانش شما جامعه منتفع شود و فقط مشغول خود نباشیم و باید مردم آن علم را در بیان، بنان، قلم و رفتار ما ببینند.

وی خاطرنشان کرد: پذیرش مسئولیت قضایی و اداری نباید ما را از وظیفه تبلیغ، ارشاد و هدایت غافل کند بلکه در چنین جایگاهی باید در این امر پیشگام باشیم و باید تلاش کنیم از این نعمتی که خداوند به برکت امام صادق (ع) به ما داده است به صحنه بیایم و به وظیفه اصلی خودمان عمل کنیم.

رئیس‌کل دادگستری قزوین اظهار کرد: علما به اذن خداوند سنگرهای عقاید و باورهای جامعه هستند، همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند هر یک از روحانیون در هر پست و جایگاه باید همه همت خود را بر تبیین دین و تربیت دینی مردم بگذارند.

وی بیان کرد: یک عالم دینی باید به‌گونه‌ای رفتار کند که نشست و برخواستش موجب رشد و تعالی دیگران باشد و هم‌نشینی با یک عالم باید نتیجه‌اش رشد، سعادت، تکامل و قرب الهی باشد و باید تلاش کنیم در رفتار و اخلاق برای دیگران و جامعه الگو باشیم.

حجت‌الاسلام قدرتی جایگاه روحانیت در نظام اسلامی را مهم برشمرد و گفت: امروز جایگاه روحانیت با چهل سال گذشته و قبل از انقلاب که نه مسئولیت، نه مدیریت، نه قدرت و نه امر و فرمانش جنبه اجرایی داشت متفاوت است زیرا امروز مردم باورها، اخلاق، رفتار و نگاه ما را به قضاوت می‌گذارند و مسئولیت سنگینی بر دوش ما است زیرا تک‌تک رفتار ما در مسیر جامعه تأثیرگذار است و پای دین تمام می‌شود.

وی ادامه داد: کار قضایی در دستگاه قضایی فرصتی است که به برکت امام (ره)، انقلاب و خون شهدا به ما سپرده‌شده است و باید پاسدار جان، مال، ناموس مردم و قدردان نظام مقدس اسلامی باشیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان یادآور شد: یکی از مسائلی که می‌تواند اعتماد مردم را به دستگاه قضایی جلب کند رفتار اخلاق‌مدارانه همه ما است و در این مسیر باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که ادامه‌دهنده رفتار، اخلاق، کردار امام (ره)، رهبر فرزانه انقلاب و شهدا باشیم و در جهت اهداف نظام اسلامی گام‌های محکم‌تری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار