معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار :
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: با توجه به نیازهای روستاییان و لزوم تعریف و اجرای بعضی پروژه های جدید، طرح هادی 330 روستای استان در سال جاری بازنگری می شود.
کد خبر: ۵۹۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 30 April 2018
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،"علی فرخزاد "روز یکشنبه در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای قزوین افزود: تا پایان اردیبهشت ماه جاری پرونده طرح های هادی 150روستا بسته می شود و برای 180روستای دیگر نیز برنامه ریزی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: شوراها به عنوان پل رابط بین مردم با دولت همیشه یاور و همدل دستگاه های حاکمیتی بوده و نقش مهمی در رضایتمندی مردم داشته اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: رمز پیروزی شوراها در اخلاق مداری و انتخاب شهرداران و دهیاران اختلاق محور و مورد اعتماد مردم است.


فرخزاد ادامه داد:هم اکنون از 682 روستای واجد شرایط در استان، 653 روستا دارای عضو شورا هستند.


وی، موضوعات فرهنگی را نسبت به عمرانی دارای اولویت بیشتری برای شوراها دانست و گفت:با وجود این اهمیت در بازدیدهای ما توجه شوراهای روستایی بیشتر به بخش عمرانی بوده در حالی که تا زمانی که نشاط فرهنگی ایجاد نشود تعداد بالای طرح های عمرانی برای پاسخگویی به نیازهای مردم جوابگو نخواهد بود.


این مسئول، از شوراها خواست در امور مدیریت شهر و روستا مسایل آموزش تئوریک و عملی را در دستور کار داشته و به حوزه های فرهنگی و اجتماعی از جمله محیط زیست، ترافیک و مصرف منابع و بسیاری از مسایل دیگر توجه بیشتری کنند چرا که پیشبرد اینگونه مسایل در همین گونه نهادهای مورد اعتماد مردمی بیشتر امکان پذیر است.
وی با اشاره به بحران جدی کمبود آب در استان،گفت: در همین راستا شوراها هم باید به اندازه توان خود در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی تلاش کنند.


فرخزاد بیان کرد: سال گذشته 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شد که این میزان در مدت کوتاه یک ساله با تمام دوره های پس از انقلاب برابر بوده و باید از این فرصت ها به شکل مناسب استفاده کرد.


به گفته وی،سال گذشته در روستاها اعتبارات از محل ارزش افزوده 35 درصد افزایش داشت و نزدیک به یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در قالب 751 پروژه اجرایی شد.


این مسئول یادآور شد:همچنین یک هزار و 560 میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری های استان اختصاص یافت.


وی، حوزه گردشگری را یکی از موضوعات جدی در اقتصاد عنوان کرد و افزود: در این حوزه تقریبا کار زیادی انجام نشده و باید شوراهای شهر و روستا با جدیت در مسیر رونق گردشگری حرکت کنند.
معاون هماهنگی امور استاندار قزوین همچنین خواستار تلاش جدی شوراهای شهر و روستا در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار