کد خبر: ۵۹۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 29 April 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ورود دستگاه قضایی پرتغال به پرونده تبانی عابدزاده


مقامات قضایی کشور پرتغال قصد ورود به پرونده مربوط به امید عابدزاده را دارند. به تازگی روزنامه ابولا چاپ کشور پرتغال به انتشار شایعه ای درباره امیر عابدزاده پرداخته. این شایعه اگرچه از سوی عابدزاده با واکنشی روبرو نشده، اما انگار مقامات قضایی کشور پرتغال قصد دارند به پرونده به وجود آمده ورود پیدا کنند. روزنامه پرتغالی این اتهام را به باشگاه پورتو وارد کرده که پیش از بازی این تیم مقابل ماریتیمو، آنها مبلغی را به امیر عابدزاده پیشنهاد دادند تا در این دیدار خوب بازی نکند./ خبرآنلاین

جنتی: اگر سپاه نبود امام را می‌کشتند و ما را قتل‌عام می‌کردند


آیت‌الله جنتی در دومین روز 'گردهمایی روسای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور' در مشهد گفت: اگر سپاه نبود امام (ره) را کشته بودند، تمام نیرو‌های انقلاب را قتل عام کرده بودند، حوزه‌های علمیه بکلی از بین رفته بود و کشور هم تجزیه و آشوب می‌شد. آمریکا نیز زودتر از همه برمی گشت، حکومت می‌کرد و انتقام می‌گرفت که جاسوس‌های ما را چشمهایشان بستید. آمریکا می‌آمد انتقامگیری می‌کرد از بچه‌های انقلابی و دیگران و همه قدرت کشور را به دست می‌گرفت و اوضاع کشور ۱۰۰درجه بدتر از زمان شاه می‌شد. ما هرچه داریم اول از همه از خدا و سپس از بسیج، حزب الله است.

عده‌ای در قم به دنبال حذف ولایت‌فقیه از قانون اساسی هستند


حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، در اختتامیه پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور با اشاره به مشاهده آثار نفوذ دشمن گفت: دشمن حتی در بین حوزه‌های علمیه هم برای نفوذ تلاش و برنامه دارد، بنده به اعتبار مسئولیت در دادگاه ویژه می‌بینم که گزارشات غیر قابل تردیدی در این رابطه ارائه می‌شود؛ در شهر مقدس قم عده‌ای روحانی نما در قالب تشکل هایی، تشکیل جلسه می‌دهند و موضوع جلسه این آقایان این است که چگونه موضوع ولایت فقیه را از قانون اساسی و نظام حذف کنیم. وی تصریح کرد: دشمن ستون خیمه انقلاب، یعنی ولی فقیه را هدف گرفته و نهاد‌هایی نظیر قوه قضاییه و سپاه و نیروی انتظامی را که در راستای اهداف و سیاست‌های تعیین شده رهبری حرکت می‌کنند، هدف گرفته است و تلاش دارد این ارکان را به انحای مختلف با دروغ سازی و صحنه سازی مورد هجمه قرار دهد.

علم‌الهدی: آیا نمایشگاه لوازم آرایشی خارجی دهن‌کجی به رهبری نیست؟


آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد: اولاً لوازم آرایش چقدر در جامعه ما ضرورت دارد؟ نمایشگاه لوازم آرایشی که جزو ضروریات نیست درست کردید و در این نمایشگاه تولیدکننده خارجی را آوردید و کنار تولیدکننده داخلی قرار دادید و کالای باکیفیت خارجی را مقابل این قرار دادید که تولید داخلی را سرکوب و کشور بازار مصرف لوازم خارجی شود؟ این کار صحیحی است؟ این دهن کجی به رهبری نیست؟ رهبری می‌فرمایند حمایت از کالای داخلی و شما بازار درست می‌کنید و لوازم خارجی که بار فرهنگی هم دارد می‌آورید؟ خطیب جمعه مشهدمقدس افزود: فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی از این نمایشگاه خبر دارد یا خیر؟ در ستاد اقتصاد مقاومتی جایگاه این نمایشگاه کجاست؟ عکس‌های نمایشگاه را ببینید. دختر 12 و 13 ساله را بردن داخل این نمایشگاه و آشنا کردنش با این لوازم چه جوانی را تربیت خواهد کرد؟ علاوه بر بار فرهنگی، بار اقتصادی نیز دارد و کیفیت کالای داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تصویر معنی‎دار نشریه دفتر رهبری

نشریه خط حزب‎الله که از سوی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‎الله خامنه‌ای منتشر می‎شود، تصویر معنی داری را برای گزارشی با عنوان «دشمن عقب نشینی خواهد کرد، اگر...» منتشر کرده است.در این گزارش، تصویر برچیده شدن مرحله به مرحله فعالیت هسته‎ای، فعالیت موشکی، سپاه پاسداران و ... به عنوان نیت‎های دشمن در صورت عقب نشینی ایران، القا می‎شود.

 

توصیه‌ ویژه وزیر کشور به صداوسیما و منبرها/برای برخورد قضایی با احمدی‌نژاد خلاء قانونی داریم؟/انتقاد امام جمعه اردبیل از مشاور رئیس جمهور/کنایه‌های قالیباف به دولت روحانی/تصویر معنی‎دار نشریه دفتر رهبری

کنایه‌های قالیباف به دولت روحانی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات ما از زمانی آغاز شد که مردم از اداره کشور حذف شود و مسئولیت ها بر اساس شایستگی به افراد داده شود نه زد و بند ها.امروز چرخیدن چرخ اقتصاد کشور تلاش و فداکاری است.وی در ادامه با بیان این که مردم از انقلاب و اسلام ناراضی نیستند بیان کرد: مردم در واقع به نوع مدیریتی و نا کار آمدی مدیران در سطوح مختلف معترض اند که نیاز است برطرف شود.قالیبافت افزود: از ابتدا تاکنون درآمد کشور رشد چهار برابری داشته است ولی رشد اقتصادی کاهش پیدا کرده است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : مشکل ما پول، بحران آب و ریزگردها نیست بلکه بزرگترین مشکل ما که کشور ما رابه این عرصه رسانده است بحران مدیریتی و عدم پاسخ گویی نسبت به تعهدات و وظیفه است

مصباح‌یزدی: دشمن جوانان را سرگرم امورجنسی کرده

آیت الله مصباح یزدی افزود: آنها از راه ایجاد شبهه و سرگرم کردن جوانان به لذت، امور جنسی و دنیا به دنبال تضعیف ایمان مردم و جوانان هستند. باید در جهت شناخت و بررسی پایه ‌های فکری و اعتقادی نسل آینده کار کنیم و از انحرافات رفتاری که شاخه های مختلف دارند جلوگیری نماییم.وی ادامه داد: باید تعلیم و تزکیه را در برنامه ‌های خود قرار دهیم. اعتقادات جوانها را محکم کنیم و از آفتهای شیطانی که ایمان را تضعیف می کند جلوگیری کنیم.

انتقاد یک امام جمعه از نمایندگان؛حرف بی‌ربط می‌زنید

خطیب جمعه کرج در ادامه بابیان اینکه باید از دین در هر لباسی دفاع شود، تأکید کرد: متأسفانه گاهی برخی از نمایندگان مجلس حرف‌های بی‌ربطی می‌زنند و راجع به احکام الهی سلیقه‌ای نظر می‌دهند.نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اظهارنظر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع تذکر پلیس فرد بی‌حجاب، گفت: کشف حجاب جرم و گناه است و کسی که خود را در معرض دید نامحرمان قرار دهد کرامت خود را ازدست‌داده است و باید به وی تذکر داده شود.آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: دشمنان اسلام به‌واسطه رسانه‌های خارجی به این موضوع دامن زده‌اند. نباید تحت تأثیر این هوچیگری‌ها قرار بگیریم.

انتقاد امام جمعه اردبیل از مشاور رئیس جمهور

آیت الله سیدحسن عاملی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل ادامه داد: دامن زدن و ایجاد هرگونه تنش و اختلاف مذهبی، قومی و سیاسی در کشور از طرف هرکس باشد، خیانت و ظلم به کشور، ملت، نظام و انقلاب است.وی در این خصوص اشتباه از سوی دولتمردان را غیرقابل بخشش و جبران دانست و تصریح کرد: متاسفانه مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب، این هفته با سخنی که از اساس باطل و زمان چنین سخنانی نیست، وحدت ملی و انسجام داخلی را نشانه رفت.نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه این چندمین بار است که این مسئول با سخنان اینچنینی هزینه سنگینی بر کشور تحمیل و وحدت ملی را مورد هجمه قرار می دهد، یادآور شد: او و هر کس که با وی هم عقیده است برای همیشه بدانند که آذری زبان مستقل نیست، لهجه است و گرامر آن به خوبی نشان می دهد که از شاخه های زبان ترکی است.وی به مناسبت روز سربازان گمنام اشاره کرد و با تقدیر از نقش مهم و حیاتی نیروهای اطلاعاتی متذکر شد: آنها در برابر توطئه های بسیار پیچیده و وسیع و سازماندهی شده از طرف سرویس های جاسوسی و خطرناک دنیا ایستاده اند.

برای برخورد قضایی با احمدی‌نژاد خلاء قانونی داریم؟

محمدجواد فتحی نماینده تهران نوشت:

یکی از وجوه عدالت نوع برخورد با متخلفین و مجرمین است و از این منظر هرگاه قرار است میزان عدالت مورد ارزیابی قرار گیرد طبیعی است که بخشی از نگاه ها متوجه سیستم قضایی باشد از این‌رو اعمال قانون در قبال افرادتوسط جامعه مورد مقایسه قرار می گیرد و اگر تفاوتی در آن مشاهده شود افکار عمومی سیستم قضایی را مورد قضاوت خود قرار می دهند و تبعیض را برنمی تابند.در این راستا وقتی با پدیده هایی مانند احمدی نژاد یا سعید مرتضوی و یا هر کدام از ارباب قدرت مواجه می شویم شاید اولین سوالی که در ذهنمان نقش می بندد این است که آیا در زمینه برخورد با جرایم و تخلفات احتمالی آنان با خلا قانونی مواجه هستیم؟ پاسخ اینست که برای برخورد با جرم ما قوانین شفاف و روشنی داریم به طوری که هم قانون مجازات اسلامی و هم قانون آئین دادرسی کیفری راه برخورد با مجرمان و متهمان را مشخص کرده است و حتی فراتر از آن راه برخورد با مسئولینی که وظیفه تعقیب مجرمان را برعهده دارند و در این مسیر سهل انگاری و تخلف می کنند را تعیین کرده است ؛ لذا اگر در زمینه تعقیب متهمان اقدام مناسبی انجام نمی شود ناشی از نقص و یا سکوت و اجمال و ابهام نیست بلکه باید آن مسئولی که سهل انگاری کرده تحت تعقیب قرار گیرد.

لازم به ذکر است که به شخصه از پرونده و تخلفات آقای احمدی نژاد و امثال آنها خبر ندارم اما اگر اتهامی متوجه ایشان باشد که طبق یکی از قوانین کیفری اقدامی مجرمانه شناخته شود حتما وظیفه دادستان است که با آن برخورد کند. چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه عدم برخورد با احمدی نژاد را ناشی از حکمت خواند در این رابطه باید گفت نمی توان این سخن و استدلال را پذیرفت چرا که ما در نظام دادرسی کیفری با دو سیستم در امر تعقیب کیفری مواجه هستیم که یکی «مقتضی بودن تعقیب "است که بر اساس آن دادستان باید رسیدگی به پرونده را مورد ارزیابی قرار دهد که آیا منافع تعقیب متهم بر هزینه های آن غالب است یا خیر ؟ اگر نفع تعقیب بر هزینه ها فائق آید دستور تعقیب صادر می شود اما چنانچه هزینه ها بیشتر از منافع تعقیب باشد دادستان اجازه دارد تعقیب را متوقف کند. سیستم دوم سیستم «الزامی بودن تعقیب" است به این معنا که دادستان مکلف است هر جرمی را که از هرطریقی متوجه ارتکاب آن بشود تعقیب کند. از انجایی که در کشور ما سیستم دوم جاری است لذا دادستان و ضابطین قضایی نمی توانند مبتنی بر مصالح عمل کنند؛ به عبارت دیگر به استناد ماده 64 قانون آیین دادرسی کیفری دادستان موظف است به محض آنکه متوجه شد فردی یا افرادی مرتکب جرمی شده اند و با فعل یا ترک فعل خود یکی از قوانین کیفری را نقض کرده اند مکلف به تعقیب است و نمی تواند تعقیب را بنا به مصلحت و یا هر دلیل دیگری متوقف کند.

آخرین وضعیت فیلتر تلگرام از زبان وزیر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر هیچ دستور قضائی مبنی بر فیلتر شدن تلگرام در کشور صادر نشده و محدویتی در این زمینه وجود ندارد./ایرنا

توصیه‌ ویژه وزیر کشور به صداوسیما و منبرها

وزیر کشور گفت:تبعیت نکردن از قانون نمی گذارد با منافع ملی جامعه همراهی کنیم. به این معنا که اگر با یک مسئولی مشکل داریم چوب لای چرخ او می گذاریم حتی اگر صدها نفر دیگر در این میان ضرر کنند. اینها به این خاطر است که آموزش ندیده ایم که منافع و قدرت ملی را ارحج بدانیم.عبدالرضا رحمانی ‌فضلی روز جمعه در سومین روز گردهمایی مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور در مشهد افزود: محور و ثقل ما در این دوران باید در تغییرات باشد و نخستین مورد در حوزه تغییر نسل، این است که باید با تغییرات آنها همراه باشیم. صدا و سیما، منبرها، دانشگاهها، آموزش و پرورش باید تغییرات را مدنظر داشته باشند وگرنه نخواهیم توانست اثرگذار باشیم و لاجرم دیگران تاثیر خواهند گذاشت./ایرنا

حکم ارتداد یکی از یاران احمدی نژاد؟!

«روح الله احمدزاده کرمانی»، معاون دولت احمدی نژاد، که از مدتی پیش، از او فاصله گرفته، می‌گوید احتمال صدور حکم ارتداد «یکی از اعضای اصلی جریان انحرافی» افزایش پیدا کرده است.به گزارش انصاف نیوز، او که پیش از بازداشت «حمید بقایی» و «اسفندیار رحیم مشایی» در کانال تلگرامی خود به نوعی عجیب خبر بازداشت آن دو را پیش بینی کرده بود، حالا در خبری که احتمال می‌رود منظورش مشایی باشد، نوشته است:«شنیده‌ها حکایت از اتهامات سنگین امنیتی در پرونده‌ی یکی از اعضای اصلی جریان انحرافی دارد! هم چنین وجود برخی از اسناد و مدارک و اقاریر، احتمال صدور حکم ارتداد! را در خصوص این فرد، افزایش داده است»./انصاف نیوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار