انجام نخستین پرواز بندرعباس- گرگان، رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره بین المللی خلیج فارس، دیدار اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه و اعلام گشایش 150 میلیون دلار اعتبار اسنادی ازمهمترین رویدادهای هرمزگان در هفته گذشته (یکم تا هفتم اردیبهشت ماه) است.
کد خبر: ۵۹۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 28 April 2018

به گزارش تابناک : هرمزگان هفته گذشته شاهد رخدادهای فرهنگی، سیاسی، علمی و فناوری، ورزشی، اقتصادی بسیاری بود.

**اقتصاد
یکی از مهمترین رخدادهای هفته گذشته هرمزگان به حوزه راه و شهرسازی اختصاص دارد که آن انجام نخستین پرواز بندرعباس به گرگان است.
این پرواز روزهای دوشنبه هر هفته توسط هواپیمای فوکر 100 شرکت هواپیمایی قشم ایر انجام می شود.
تاکید بر گشایش خیابان محله چاهستانی های بندرعباس در هفته دولت امسال از سوی استاندار هرمزگان از دیگر اخبار مهم حوزه راه و شهرسازی هرمزگان در هفته گذشته است.
استاندار هرمزگان گفت: خیابان بافت فرسوده محله چاهستانی های بندرعباس باید به همت دستگاه های متولی و بخش خصوصی تا هفته دولت بازگشایی شود.
فریدون همتی شامگاه شنبه گذشته در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: به دستور رییس جمهوری احیای بافت های فرسوده شهری از محله چاهستانی های بندرعباس آغاز شده و باید یکی از مهم ترین وظایف راه و شهرسازی، احیای این بافت باشد.
وی بیان داشت: افراد ساکن در محله چاهستانی ها از وضعیت نامناسب مسکن و کوچه های تنگ و باریک برخوردارند و هیچ گونه امکانات محلی نیز در آن وجود ندارند.
اما از دیگر خبرهای مهم اقتصادی هرمزگان در هفته گذشته اعلام گشایش 150 میلیون دلار اعتبار اسنادی (ال سی) برای تامین تجهیزات 4 مدول باقیمانده آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس است.
شاهین پاکروح معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور عصر یکشنبه گذشته در نشست با مدیران شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با تاکید بر تسریع در تکمیل مرحله اول آب شیرین کن بندرعباس، اظهار داشت: با توجه به بحران کم آبی حاکم بر هرمزگان و مشکلات موجود در تامین آب شرب مورد نیاز، بهره برداری از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

**مخابرات و فناوری اطلاعات
اما در روزهای نخست هفته گذشته مشترکان مخابرات هرمزگان شاهد اختلال در ارتباط تلفن همراه و دیتا بودند که این اختلال تا سه شنبه هفته گذشته ادامه داشت.
اختلال ارتباط های مشترکان تلفن همراه و دیتا مخابرات هرمزگان به دلیل ارتقاء تجهیزات بوده است.
نمایشگاه فناوری، اطلاعات و ارتباطات (کیتکس) نیز دوشنبه شب هفته گذشته در محل نمایشگاههای بین المللی جزیره کیش گشایش یافت.

**سیاسی
هفته گذشته مسایل مختلفی در حوزه سیاسی از سوی مسوولان هرمزگان عنوان شد که یکی از مهمترین این مسایل تاکید بر شکستن روزه سکوت مدیران استان از سوی معاون استاندار بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خطاب به مدیران کل دستگاه هایی اجرایی، رییسان سازمان ها و فرمانداران استان گفت: در نشست و مجامع عمومی، روزه سکوت را بشکنید و در سخنرانی های خود از انتصاب های استاندار حمایت کنید.
علی رئوفی در نشست مشترک شورای ساماندهی مبادلات مرزی و ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان افزود: اگر می خواهیم با این دولت کار کنیم باید مقداری هزینه دهیم و حداقل هزینه این است که از عملکرد دولت، رییس جمهوری و استاندار دفاع کنیم.
وی با اشاره به برخی مسائل سیاسی روز های اخیر استان، تصریح کرد: هر کس مسوولیتی می پذیرد باید سعه صدر داشته باشد و گلایه ها، انتقادها و تخریب ها را ببیند، بشنود و پذیرا باشد.

** محیط زیست
یکشنبه هفته گذشته برابر با دوم اردیبهشت ماه و روز جهانی زمین پاک بود که برنامه های مختلفی در خصوص این روز در اقصی نقاط هرمزگان برگزار شد.
از جمله مهمترین رخدادها در این روز، راه اندازی سامانه پایش لحظه ای وضعیت هوا در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران بود.
طبق اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، با هدف اتخاذ و اجرای تصمیم های مدیریتی در راستای حفاظت از محیط زیست و حمایت از نیروی کار شاغل در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، از این پس وضعیت استانداردهای هوا به صورت آنلاین توسط مدیریت بندر رصد می شود.
همزمان با روز «زمین پاک» جشنواره «جزیره سبز، روستای پاک» با هدف پاک سازی روستاها و سواحل جزیره قشم از زباله آغاز شد.

** بهداشت و درمان
هفته گذشته همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت 50 طرح بهداشتی و درمانی به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نقاط مختلف هرمزگان به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل مراکز شهری و روستایی سلامت، پایگاه های سلامت، خانه بهداشت، مرکز بهداشت روستایی، خانه پزشک، دندانپزشک و مامای روستایی و ساختمان تسهیلات زایمانی بود.
چهارشنبه هفته گذشته تعدادی از شاغلان در طرح تحول سلامت با حضور مقابل استانداری هرمزگان خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
کاهش حقوق دریافتی نسبت به سال گذشته مهمترین مشکل مطرح شده از سوی این افراد بود.

**دامپزشکی
هفته گذشته مرحله اول واکسیناسیون رایگان دام های سبک و سنگین هرمزگان علیه بیماری تب برفکی آغاز شد.
دراین مرحله افزون بر 20هزار راس دام سنگین و 200 هزار راس دام سبک عشایر و روستاییان این استان مایه کوبی می شوند.

**فرهنگ
از مهمترین رخدادهای حوزه فرهنگی هرمزگان در هفته گذشته، دیدار اصحاب رسانه با آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان بود.
پوستر هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس نیز هفته گذشته رونمایی شد.
این پوستر که مهمترین شاخص آن، سندیت اش است، توسط حسن بردال یکی از هنرمندان مطرح استان طراحی شده است.

**ورزش
تیم بانوان دراگون بوت هرمزگان که به نمایندگی از کشورمان در رقابت های بین المللی قبرس حضور یافته بود، پس از کسب عنوان قهرمانی، شامگاه پنجشنبه گذشته با پرواز تهران – بندرعباس به استان بازگشت.
دعوت از بازیکن تیم فوتسال آذرخش بندرعباس برای حضور در اردوی تیم ملی، حضور بسکتبالیست های هرمزگان در اردوی تیم ملی جوانان و آغاز تمرین تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس برای حضور در رقابت های لیگ برتر از جمله مهمترین رویدادهای ورزشی هرمزگان در هفته گذشته است.
از جمله دیگر اخبار مهم حوزه ورزش هرمزگان درهفته گذشته، حضور رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای در مجمع انتخاباتی هیات پهلوانی و زورخانه ای این استان و همچنین دیدار با استاندار هرمزگان بود.

**بسیج 
هفته گذشته رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور سفری به هرمزگان داشت که در این سفر ضمن انجام بازدیدهایی از طرح های در دست انجام، با نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز دیدار کرد.
رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: این نهاد امسال 8 طرح کلان در قالب اعتلای بسیج و با هدف خدمت رسانی به مردم و انقلاب در سطح کشوراجرا می کند.
سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور روز چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه بازدید از طرح قرارگاه تحول محلات در شهرستان بندرعباس در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها شامل قرارگاه تحول فرهنگی محلات، کیفیت بخشی به حلقه صالحین، گشت های محله محور، ایجاد صندوق های قرض الحسنه بسیجیان، مقابله با آسیب های اجتماعی، طرح سازندگی و محرومیت زدایی، طرح سلامت و اعزام گروه های جهادی به روستاها و مناطق محروم است.

**شهرداری و شورای شهر
شورای شهر بندرعباس هفته گذشته در چهل و نهمین نشست خود شاهد گفت و گوهای پرشور و حرارت اعضا بود و نخستین دستور کار آن که درخواست شهرداری بندرعباس برای گشایش حساب متمرکز بود، با رای مخالف اکثریت اعضا به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.
هفته گذشته و در آستانه روز شوراها (9اردیبهشت ) رییس وتعدادی از اعضای شورای شهر بندرعباس در نشستی خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار