استاندار تاکید کرد:
استاندار قزوین بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۹۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 23 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،" عبدالمحمد زاهدی "عصر امروز یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در استانداری قزوین برگزار شد،با بیان این مطلب،افزود: حمایت از کالای ایرانی تنها به معنای خرید نیست بلکه باید تولیدکنندگان نیز با افزایش کیفیت اجناس تولیدی خود به رونق محصولات داخلی بیافزایند.


استاندار  افزود: باید دولت به رونق تولید داخلی وکاهش قیمت تمام شده کمک کند چون یکی از دلایل توان کم رقابت اجناس داخلی با کالاهای خارجی افزایش قیمت است و متاسفانه ذهنیت مردم نیز که محصول خارجی کیفیت بهتری دارند در این زمینه موثر است.


وی بیان کرد: با فرهنگ سازی و رفتار درست به گونه ای برخورد کنیم که مردم به اجناس داخلی اعتماد کنند تا شاهد افزایش اقبال به کالاهای ایرانی باشیم.


استاندار  اضافه کرد: تا زمانی که یک محصول در داخل مشتری داشته باشد به صورت های مختلف از جمله قاچاق وارد می شود.


زاهدی تاکید کرد: اطلاع رسانی به مردم که کدام کالا قاچاق است بسیار دشوار است و باید اطلاعات سیستماتیک را در اختیار مردم قرار دهیم که با مشاهده یک برچسب به اصالت کالا پی ببرند.


وی خاطر نشان کرد: مقابله با کالاهای قاچاق باید با جدیت و اهتمام بسیار زیاد پیگیری شود ولی آنچه که به سلامت مردم مربوط می شود باید با شدت بیشتری با آن برخورد کرد.


وی ادامه داد: لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حتی با برندهای معروف عمدتا تقلبی هستند و مشکلات عدیده ای را برای مصرف کنندگان به وجود می آورند و نباید از آنها به آسانی گذشت.


به گفته استاندار، مقابله قاچاق دام نیز باید با جدیت بیشتری در استان پیگیری شود چون مشکلات و عوارض بسیاری را برای استان به دنبال خواهد داشت.


وی افزود: در ارتباط با شعار سال نباید کار موازی صورت بگیرد و در همین راستا باید اعضای این نشست و کمیسیون در حوزه حمایت از کالای ایرانی تنها به بخش مبارزه با قاچاق بپردازند.
استاندار قزوین همچنین گفت: تنوع کالاهای مصرفی در قزوین بسیار زیاد است و می توان با برنامه ریزی برای رونق بخشی بازار کالاهای داخلی اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار