کد خبر: ۵۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 23 April 2018

تابناک قزوین،مهسا مهرسام ؛ وقتی از علاقمندان تلفن همراه می پرسید که دلیل علاقه و توجه شما به آن یعنی تلفن چیست می گویند با داشتن تلفن احساس امنیت، رضایت و شخصیت می کنیم .

 مطالعات نشان داده که یک سوم دارندگان تلفن پیش از رفتن و بعد از رفتن به رختخواب از نرم افزارهای آن استفاده می کنند.استفاده بیش از اندازه و غیر ضروری از تلفن همراه سبب نوعی اعتیاد می شود که درست مانند اعتیاد به مواد مخدر،پر خوری،رابطه غیر اخلاقی ،بازی های رایانه ای و اینترنت مخرب است.

 معتادان روانی به تلفن همراه همواره در بیداری و هوشیاری و بیدار باش و آماده باش نسبی در جهت پاسخ به تماس های احتمالی هستند و به دلیل این انتظار و نگرانی دچار خواب زدگی می شوند.

 حداقل دو سوم کاربران حرفه ای و همیشگی تلفن به تیک عصبی دچارند و بیش از 70 درصد از کاربران مبتلا،آن را تجربه ای تلخ و حالتی ناخوشایند توصیف می کند.

 به اعتقاد یک روانشناس اعتیاد به موبایل صرفا یک اعتیاد روانی نیست و تداخل این امواج با امواج میکروویو به قسمت هایی از مغز آسیب می رساند که احتمال اعتیاد فیزیولوژِی به موبایل  را به همراه خواهد داشت.

 استفاده مستمر باعث وابستگی جسمانی فرد به موبایل می شود .یکی از اختلالات رفتاری و روانی ناشی از تلفن همراه تکانش و اختلال کومار است.

 در این بیماری فرد مبتلا وسوسه ای مقاومت ناپذیر و ولعی سیری ناپذیر برای تجربه هیجان از خودش نشان میدهد و بدون توجه به زمان و مکان غرق تلفن می شود.

 در اختلال کومار فرد وارد بازی احتمالات هیجانی برد و باخت می شود و پس از هر باخت برای جبران آن دچار باخت های بیشتر و بیشتر می شود و برای رسیدن به هیجان ناچار تجربه بیشتر خواهد بود.

 محققان معتقدند استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه در ذهن و اعصاب کاربران نوعی اعتیاد پدید می آورد که فراتر از علاقه وابستگی است و به نوعی جنون در دسترس بودن تبدیل می شود.

 معتادان به استفاده از تلفن همراه از دوستان و خانواده فاصله می گیرند انزوا طلب می شوند و الویت سنی و اجتماعی نظیر تحقیق و اشتغال را پس می زنند.

 بروز نوعی افسردگی در صورت نداشتن تلفن همراه و دوری از آن همچنین زنگ خوردن خیالی تلفن از عوارض روانی وابستگی و دل بستگی به آن است.

 دوری از تلفن افسردگی را برای صاحب آن به همراه داشته و دسترسی دائمی آن نشان از توجه ویژه دارنده آن به این فن آوری محسوب می شود.

 برخی هنگامی که تلفن همراه در دسترس شان نیست به آن فکر می کنند و از دوری آن ناراحت هستند و زجر می کشند

 خاموش بودن تلفن برای افراد معتاد تحمل ناپذیر است و موجب می شود حتی هنگام خواب یا مواقع خاص که گوشی را خاموش می کنند یا در حالت سکوت قرار می دهند به استرس و دلشوره دچار می شوند.

 ایجاد اختلال در خواب از بدترین آسیب هایی است که اعتیاد به موبایل را در فرد ایجاد می کند.

 اختلال در خواب مسئله مهمی است که همیشه مورد توجه متخصصان و روانشناسان بوده است همچنین بی خوابی زیاد باعث می شود سیستم ایمنی بدن ضعیف شده و بدن پذیرای بیماری های م

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،آسیب های روانی یکی از معضلات استفاده از تلفن همراه در دهه اخیر است که سبب ناهنجاری های اجتماعی و سلامتی افراد شده است بر همین مبنا می طلبد که مسئولان فرهنگی در کنار روانشناسان و جامعه شناسان همراه خانواده ها بوده و آنها را مورد توجه و حمایت خود قرار دهند تا استفاده از چنین وسیله ای، پیشتر برای رسیدن به اهداف و کاهش اتلاف وقت در هزینه بکار رفته و کمتر شاهد چنین معضلاتی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار