مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خبر داد:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: آتش‌نشانان قزوین در فروردین‌ماه امسال در 232 عملیات مختلف امداد و نجات و اطفاء حریق حاضر شدند.
کد خبر: ۵۹۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 22 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: تماس‌های مردمی با سامانه 125 آتش‌نشانی قزوین در فروردین‌ماه سال 1397، آتش‌نشانان را به 232 عملیات مختلف امداد نجات و اطفاء حریق رهسپار کرد.

وی افزود: آتش‌نشانان با اقدام سریع و اعزام به‌موقع نسبت به رفع خطر و ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند.

ذوالقدر  بیان کرد: عملیات انجام‌شده در این مدت مربوط به‌تصادف یا واژگونی خودرو 11 مورد، حریق منزل مسکونی و مغازه 15 مورد، حریق خودرو 7 مورد، افکن زمین و ریزش چاه 4 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 22 مورد بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم‌چنین محبوس شدن داخل منزل مسکونی 16 مورد، نشت گاز منوکسید کربن 2 مورد، مشاهده و گیرکردن حیوانات وحشی 26 مورد، آتش‌سوزی ضایعات و سطل زباله 27 مورد، حریق باغ 5 مورد، شکستگی لوله و نشت آب 4 مورد، 10 مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 83 مورد حوادث دیگر بوده نیز بوده است.

وی تأکید کرد: آتش‌نشانان با حضور به‌موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با اشاره به لزوم فراگیری آموزش‌های ایمنی و نگهداری یک دستگاه خاموش‌کننده در منزل و محل کار، از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت کامل موارد ایمنی از وقوع حوادث مختلف جلوگیری کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش‌نشانی تماس حاصل کنند.

وی در ادامه رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث بسیار مؤثر دانست و اعلام کرد: همه شهروندان می‌توانند برای ثبت‌نام در کلاس‌های یک‌روزه و رایگان آموزش کار با خاموش‌کننده‌های دستی و نحوه مقابله با حریق، نام و نام خانوادگی خود را به شماره 3000500125 پیامک کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در پایان از شهروندان درخواست کرد در موقع بروز حادثه و شنیدن صدای آژیر خودروهای آتش‌نشانی، بلافاصله با باز کردن مسیر، نسبت به تسریع در عملیات اطفای حریق با مأموران این سازمان همکاری کرده و از تجمع بی‌مورد در محل وقوع حوادث به‌طورجدی خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار