مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:
مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: به منظور کنترل نیروها و مستندسازی برخورد با متخلفان، محیطبانان استان به جلیقه های ضدگلوله مجهز شدند.
کد خبر: ۵۹۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 22 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، حسن پسندیده با اعلام این خبر  افزود: این جلیقه ها به همراه تعدادی دوربین که روی لباس محیط بانان نصب می شوند از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به این اداره کل تحویل داده شده اند.


وی بیان کرد: با توجه به مسلح بودن شکارچیان غیرمجاز احتمال درگیری با محیطبانان زیاد است و حتی در برخی موارد این افراد با سلاح گرم به سمت محیطبان ها شلیک می کنند و این جلیقه ها می تواند جان نیروهای ما را در مقابل خطرات احتمالی حفظ کند.


این مسئول با بیان اینکه از سال گذشته برای پیشگیری از بروز آسیب به محیطبانان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز، سازمان حفاظت محیط زیست خرید جلیقه ضد گلوله را در دستور کار خود قرار داد گفت: با استفاده از جلیقه های ضد گلوله، شاهد حفظ جان محیطبان ها و حفاظت دقیق تر از مناطق حفاظت شده باشیم.


استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و منطقه حفاظت شده الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است. 


همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بویین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه شکار ممنوع هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار