استاندار قزوین در دیدار تشکل های کارگری استان:
استاندار در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگری استان گفت: مهمترین اصل است حفظ کرامت همه انسانها بویژه کارگران است که در تصمیم گیری ها و برنامه ها باید رعایت شود.
کد خبر: ۵۹۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 16 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین ،عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اعضای تشکل های کارگری قزوین با قدردانی از کارگران بابت چرخاندن چرخ تولید،افزود: اقتصاد کشور در سالهای اخیر با اقدامات انجام شده توسط دولت و با تلاش بخش خصوصی تا حدود زیادی بر مشکلات داخلی فایق آمده و برای توسعه صادرات و کسب سهم بیشتر از بازارهای خارجی قدم های بلندی برداشته شده است.


وی بیان کرد: باید از تشکل های کارگری که امور مربوط به کارگران را دنبال می کنند قدردانی کرد چون تلاش های آنان در کاهش مسایل و مشکلات این قشر زحمتکش موثر بوده است.


زاهدی با اشاره به پیش رو بودن هفته کارگر، گفت: باید آیین های مربوط به این مناسبت در شان و منزلت کارگران باشد و با تجلیل از مقام این قشر همراه شود.


استاندار گفت:برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده دشمنان و اخلالگران درحال بررسی این درخواست هستیم و باید این حرکت گونه ای باشد که مشکلات کارگران در آن مطرح شده و البته قابل کنترل نیز باشد.


وی ادامه داد: باید مراقب بود تا ساختار شکنانی که اصلا کارگر نیستند از این تجمعات سوء استفاده نکنند که در صورت این اتفاق کارگران آسیب می بینند.


استاندار با اشاره به تعدیل نیرو در برخی واحدهای تولیدی،گفت: اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان باید با همکاری دیگر دستگاه های مرتبط، کارخانجاتی که قصد تعدیل نیرو دارند را شناسایی کرده تا برای حل مشکلات و جلوگیری از تعدیل نیرو با حضور کارفرمایان در کمیسیون های مربوطه اقدام کرد.


وی به مشکلات واحد های تولیدی اشاره کرد و گفت: فرسودگی ماشین آلات امروزه به مهمترین معضل واحدهای تولیدی تبدیل شده است و اگر نتوانیم برای باز سازی و نوسازی آنها اقدام کنیم با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.


به گفته او، فرسودگی ماشین آلات به تولید کالای نامرغوب در جامعه منجر می شود و در نتیجه کالایی به بازار عرضه خواهد شد که نمی تواند با کالای خارجی قانونی یا قاچاق رقابت کند و در نهایت از گردونه خارج می شود.


زاهدی ادامه داد: امروزه متاسفانه فضایی در کشور به وجود آمده که تلقین می کند کالای خارجی با کیفیت تر از کالای ایرانی است در حالی که خیلی اوقات اینگونه نیست.


استاندار افزود: امیدواریم با همکاری صدا و سیما این فضای روانی ناصحیح در جامعه از میان رفته و کالای ایرانی جایگاه شایسته خود را در میان مصرف کنندگان به دست آورد.


وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بازنشستگان جامعه کارگری،گفت: دوره بازنشستگی از دشواری و گرفتاری های خاص خود برخوردار است و باید به امور بازنشستگان و ارتقای منزلت و جایگاه آنها بیش از گذشته توجه کرد.


مسئول خانه کارگر استان قزوین نیز در این دیدار گفت: برای مطرح کردن خواسته های قانونی خود تلاش می کنیم و درخواست داریم تا در روز جهانی کارگر راهپیمایی قانونی داشته باشیم.


عیدعلی کریمی افزود: امیدواریم حضور گسترده کارگران در این روز موجب شود که مسئولان به خواسته های این قشر توجه بیشتری کرده و برای رفع مشکلات آنها با جدیت مضاعف تری اقدام نمایند.


محمد اسدی رییس کانون کارگران بازنشسته استان قزوین نیز در این دیدار گفت: بازنشستگان کارگری استان چه از نظر حقوق و چه از نظر درمان مورد بی مهری قرار گرفته اند و انتظار داریم مسئولان پیگیر مشکلات این قشر بوده و سازمان تامین اجتماعی معوقات آنان را پرداخت کند.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: اقدامات زیادی سال گذشته برای حمایت از جامعه کارگران صورت گرفت و از تعدیل نیروهای واحدهای تولیدی تا حد ممکن جلوگیری به عمل آمد.


مسعود بابایی افزود: برای بیان مشکلات و تجلیل از جایگاه کارگران درصدد دیدار کارفرمایان و کارگران در هفته کارگر با رییس جمهوری هستیم که امیدواریم گام خوبی برای حل مشکلات و بیان دیدگاه های جامعه کارگری استان باشد.
سیروس نصیری مدیرکل تامین اجتماعی قزوین نیز در این دیدار گفت: در راستای حمایت از کارگران برنامه های حمایتی مناسبی از کارفرمایان تنظیم شده که از اجرای آنها حمایت می کنیم.

 

 

 

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار