رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان گفت: بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم تلفات مرغ رها شده در تاکستان ضد عفونی و دفن شد.
کد خبر: ۵۹۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 16 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین محمد رضا آذربایجانی با اعلام این خبر افزود : با توجه به گزارش واصله به اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان مبنی بر تخلیه و رهاسازی تلفات مرغ گوشتی در مسیر کانال خاکی آب در نزدیکی روستای مهدی آباد قاقازان سریعاً کارشناسان این اداره به محل عزیمت و نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

وی بیان کرد: حجم تلفات رها سازی شده در حدود ۲ تن برآورد شده و مشخص گردید که تلفات در طی یک دوره پرورشی در این ناحیه تخلیه گردیده است و همچنین نمونه برداری های لازم برای ردیابی بیماری و منشاء تلفات صورت پذیرفت.

آذربایجانی گفت: با توجه به حساسیت موضوع و خطر جدی تهدید بهداشت جامعه و حمایت از سرمایه های کشور اداره دامپزشکی با تشکیل یک اکیپ تخصصی با حضور دو کارشناس و یک دستگاه لودر و چند نفر نیروی انسانی با توجه به صعب العبور بودن کانال نسبت به معدوم سازی و دفن بهداشتی تلفات اقدام شد.

وی بیان کرد:  در بهمن ماه ۹۶  نیز تلفات مرغ در یکی از مناطق این شهرستان تخلیه شده بود که خوشبختانه فرد خاطی شناسایی و پرونده کیفری علیه مشارالیه تشکیل شد که در دادستانی شهرستان تاکستان در حال رسیدگی است.

آذربایجانی به همه مرغداران و دامداران تاکید کرد: تخلیه و رهاسازی هر گونه تلفات دام و طیور غیر قانونی بوده و این اداره با تمام توان و با قاطعیت کامل با متخلفین این امر برخورد خواهد کرد.

این مسئول از شهروندان خواستار شد: در صورت مشاهده این تخلفات در صورت امکان مشخصات فرد یا افراد خاطی و یا شماره خودروی متخلف را به این اداره با شماره تماس ۳۵۲۲۵۷۰۷ و یا شماره چهار رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار