مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در چشم انداز ترسیم شده در برنامه ریزی استان برای سالهای آینده تلاش می کنیم تا نرخ بیکاری استان را به هشت درصد کاهش دهیم.
کد خبر: ۵۸۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 12 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،مسعود بابایی در جلسه بررسی طرح های اقتصادی و اشتغال روستایی که با حضور رضوی معون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در استانداری برگزار شد اظهارداشت: مشارکت اقتصادی در روستاهای استان ۳۹.۱ درصد و میانگین کشوری ۳۲.۷ درصد است و نرخ بیکاری هم از ۱۲.۴ به ۱۰.۸ درصد رسیده که بیانگر کارهای انجام شده است.

وی اضافه کرد: هرچند اگر نرخ مشارکت بالا باشد دلیل رونق نیست اما کاهش نرخ بیکاری بیانگر برنامه ریزی مناسب و هدف گذاری درست است که در قزوین این کار صورت گرفته است.

بابایی بیان کرد: بر اساس سند اشتغال و چشم انداز ترسیم شده باید سالانه ۸ دهم درصد از نرخ بیکاری کم شود تا بتوانیم در برنامه ریزی ها وضعیت بیکاری را در مجموع به هشت درصد برسانیم.

وی اظهارداشت: از سهم ۱.۵ میلیارد دلاری مصوب شده از صندوق توسعه ملی سهم استان قزوین ۲.۲۳ درصد است که از شش هزار میلیارد تومان حدود ۱۳۳ میلیارد تومان به استان داده خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: تاکنون ۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ابلاغ شده است که برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

تحقق ۲۰ هزار شغل در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهارداشت: در سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد شد که ۱۱ هزار و ۸۵۲ مورد آن بیمه شده جدید و تعداد ۸۰۴۲ نفر آنها مرد و ۳۸۰۰ نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۵۶۷ طرح در سامانه کار ثبت نام کردند که ۳۲۰۲ طرح در مرحله ثبت نام کردند که ۷۱۹۶ مورد مربوط به میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت است که ۱۶۹ طرح مختومه شد.

بابایی تصریح کرد: ۲۹۹ طرح در کمیته استانی بررسی شد که ۲۱۲ طرح تایید و ۸۷ طرح رد شد که نشان می دهد عملکرد دستگاههای در این زمینه خوب بوده است.

وی اظهارداشت: تاکنون ۱۹۶ طرح با ۱۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در بانکها در دست بررسی است که با اجرای آنها برای ۷۰۸ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار