استاندار قزوین در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی:
استاندار قزوین در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت:آمار و اطلاعات دقیق از عشایر در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها راهگشاست
کد خبر: ۵۸۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ 11 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در دیدار کرمعلی قندالی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان عشایری ایران افزود: عشایر در صورت مهاجرت، بیشتر از روستاییان آسیب می بییند چون با زندگی شهری چندان آشنا نیستند.

این مقام مسئول بیان کرد: باید جامعه آماری عشایر استان به صورت کامل و دقیق جمع بندی شود تا در تصمیم گیری ها منطبق بر واقعیت اقدام کنیم.

استاندار بیان کرد: باید با جامعه عشایر کاملا متفاوت با جامعه شهری و روستایی برخورد کرد چون مباحث فرهنگی و اجتماعی آنان متفاوت است.

وی اضافه کرد: گاهی یک رفتار کارشناسی نشده جامعه عشایری را میان جوامع شهری و روستایی سرگردان و آشفته می سازد.

استاندار ادامه داد: عمده عشایر استان قزوین در مناطق پرباران حضور دارند و می توان از آنها در تامین علوفه و گیاهان دارویی و حتی در تولید نهال و کشت باغ ها استفاده کرد.

به گفته او، تولید عشایر استان و هم سطح زندگی آنان نیازمند ارتقاست تا از مهاجرت این قشر به شهرها جلوگیری شود.

استاندار با اشاره به ظرفیت کشتارگاه زیاران برای تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، افزود: همیشه در بازاریابی گوشت تولیدی عشایر مشکل وجود داشته است و باید با تامین زیرساخت ها و بسترهای لازم و همچنین استفاده از مجموعه های چون مجتمع زیاران برای رفع این مشکل اقدام کرد.

وی افزود:عشایر استان در حوزه پرورش و تولید دام ظرفیت های زیادی داشته و در سایر حوزه ها نیز باید از توانمندی های آنها بیشتر استفاده کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار